1

Onderwerp: Klein Minnie Mouse-taartje

Hi allemaal,

Een klein Minnie Mouse-taartje voor een klein meisje.  :) De moeder van Ciara wilde graag iets anders dan 'gewoon' een Minnie Mouse-figuurtje, dus zijn we voor een Minnie-silhouet/hoedje gegaan! Het Minnie-silhouet/hoedje heb ik gemaakt van een klein stevig cakeje. Het was even zoeken naar een schaaltje met het juiste formaat (taartformaat is 15cm) om het kleine cakeje in te bakken, maar goed achterin de keukenkastjes zoeken bleek de uitkomst te zijn.  ;)
Het cakeje heb ik vervolgens met twee laagjes fondant bekleed om het geheel iets groter&de bovenkant rond te maken. Werkte prima!

De zwarte fondant die ik hier kan krijgen lijkt alleen niet uit te harden??  :S Hmmm...dat wordt regelmatig fondant zwart kleuren ben ik bang. Tenzij iemand van jullie nog een geniale tip heeft!   :lol:

Groetjes uit de woestijn!  :cool:

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10308115_281121315402756_2938698068827473125_n.jpg

Re: Klein Minnie Mouse-taartje

Wauw ik vind 'm prachtig! Ook erg leuk hoenje de zijkanten hebt gemaakt.
hoe heb je daar die vorm van het hoofdje steeds zo mooi gekregen?
Ik gebruik een beetje tylose door mijn fondant om het beter te laten
uitharden! :-)

3

Erg leuke taart en heel mooi afgewerkt  :thumb:

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Dankjewel!  :) 

Thanks ook voor het advies! De tylose had ik in dit geval niet gebruikt omdat ik gewoon hele platte Minnie Mousjes voor op de cupcakes uitgestoken had en die ruim 24 uur kon laten drogen. Werkt meestal prima, maar deze keer dus niet. Dag erna waren ze nog steeds superzacht&flexibel. Ik ga het zeker even een keer testen met wat tylose er doorheen, maar het lijkt of deze fondant (Vizyon) niet hard wordt.

Enne, de kleine Minnie's onderaan de rand heb ik gewoon gemaakt met kleine ronde uitstekertjes: grotere voor het hoofd, kleinste voor de oortjes. Volgens mij heb ik zo ongeveer dezelfde uitstekers als die van PME in de webshop hier. Daar was deze zwarte fondant dan weer ideaal voor, want je kunt 'naadjes' in deze zachte fondant prima wegwerken.

5

Super leuk gedaan en wat netjes :thumb:

jammer dat je fondant zo zacht blijft, ka dat ook door de temperatuur komen?

Hard of zacht gewoon een prachtige taart =D

6

Wauw echt een plaatje!!!
Ik heb misschien n stomme vraag, maar bij het bekleden van je taart..doe je dan eerst wit en dan roze eroverheen of snijd je t uit zodat je geen twee lagen fondant over elkaar krijgt? Benieuwd hoe je dat t beste kunt doen want vind het er heel mooi uitzien!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Helemaal geen stomme vraag hoor, Lady-vall!  :)  Ik heb de taart eerst met lichtroze fondant bekleed. Vervolgens van witte gumpaste een strook gemaakt en daaruit, met telkens een cm tussenruimte, een 'hap' uitgestoken met een grote ronde uitsteker. De gumpaste heb ik toen bovenaan de taart vastgemaakt en daarna uit witte fondant een cirkel ter grootte van de taart uitgesneden en die op de taart en netjes tegen de rand aan geplakt.  :thumb: