1

Onderwerp: kindertaart vulling

Aangezien onze dochter volgende week 6 wordt ga ik een taart voor haar maken de buitenkant wordt roze fondant met gele bloemen maar de binnenkant vulling kom ik maar niet uit.

Ik heb de recepten beken maar er staat zoveel en mijn ervaring is niet zo groot.

Ik zoek twee vulling voor in de taart geen alcohol uiteraard. Iets wat niet te moeilijk is.

Heb ik ook nog een vraag hoever van te voren kan ik de vulling maken om hem te bewaren. Taart moet op 7 mei klaar zijn. Deze vraag geldt ook nog voor het biscuit deeg en de botercreme ;-)

Alvast bedankt :-)

Re: kindertaart vulling

chocolademousse of aardbeien of frambozenmousse doet het hier altijd goed.
de mousse is met slagroom dus de dag klaarmaken als je de taart gaat decoreren.

de botercreme kan je een week in de koelkast bewaren, op kamertemp. laten komen en nog een keer luchtig mixen

de bisquit bak ik meestal de ochtend als ik ga decoreren of de avond ervoor, is ie fijner met doorsnijden

succes

3 Laatst bewerkt door kimvanderloop (28-04-2014 07:57)

en gefeliciteerd alvast  :D

4

Bedankt voor het meedenken :-) en alvast bedankt voor de felicitatie :-) ze is inderdaad gek op frambozen dus denk dat ik dat maar doe. Als ik de biscuit de avond ervoor bak hoe bewaar ik hem dan het beste?

5

Ik bak mijn biscuit altijd van te voren. Ik leg hem dan in de diepvries. Ingepakt met vershoudfolie en in een pedaalemmerzak. Deze haal je ongeveer 1 uur van te voren uit de diepvries. Hij is dan ook nog makkelijker te snijden!

Qua vulling vind ik de botercreme mix van funcakes lekker. Deze is makkelijk te maken en kan een tijdje buiten de koelkast. Mijn ervaring is dat kinderen deze creme lekker vinden en dan met frambozenjam of aardbeienjam. Je kunt ook kiezen om er smarties in te doen ofzo.

6

De botercreme haal ik sowieso van funcakes ook het biscuitdeeg koop daar eigenlijk altijd wel mijn spullen goede ervaring mee met dit merk durf ook geen andere uit te proberen als het goed is is het goed toch ;-) maar snap je vulling niet zo bedoel je nou dat je gwoon een laag jam tussen de taarten doet?

7

Je biscuit kun je gewoon in een pedaalemmerzak bewaren als je hem een dag van te voren maakt. Invriezen hoeft niet, mag wel. Ik vind het daardoor iets uitdrogen, maar het snijdt wel makkelijker.
Om dat te bewerkstelligen kun je 'm ook een minuut of 20 'aanvriezen' en dan snijden.

Botercreme van de mix kun je ook prima van te voren maken. Je kunt eerst een laagje jam (of vlaaivulling) op je biscuit smeren en daar de botercreme op spuiten. Of je maakt er twee aparte lagen van.
Je kunt jam ook mengen met de botercreme (niet te veel, vanwege het vocht in de jam heb je kans op schiften).

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

8

Ik snijd de taart altijd zo dat ik 3 lagen kan vullen. Ik vul de onderste laag met botercreme, dan een laag jam en dan nog een laag botercreme.

Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld nog smarties door de botercreme te roeren. Lijkt me erg lekker voor kinderen! En dan bijvoorbeeld iets van kersen erbij, dat is een goede combi met chocolade.

9

Mijn zoon vindt slagroom gemixt met oetker kloppudding heel erg lekker als vulling. deze kun je gemakkelijk combineren met een laagje jam. Weet niet of er frambozensmaak is, maar wel aardbeien, banaan, vanille, chocolade

10

Mijn zoon vindt slagroom gemixt met oetker kloppudding heel erg lekker als vulling. deze kun je gemakkelijk combineren met een laagje jam. Weet niet of er frambozensmaak is, maar wel aardbeien, banaan, vanille, chocolade