1

Onderwerp: inzakken

Telkens als ik een taart probeer te maken rijst hij niet. Beslag is van ei/suiker/bloem/zout/maizena. volgens recept. ook indien ik een cake probeer te realiseren rijst hij niet en wordt het zo'n vaste substantie. Zo ook met een taartbodem dus. Wie heeft de oplossing als ik aangeef dat ik in een ventilatoroven bak op 170 graden celsius.

2 Laatst bewerkt door D_niEsZz (28-04-2014 19:51)

Re: inzakken

Mijn recept is dan wel anders maar wat belangrijk is, is dat de ei/suiker/zout minstens 8-10 minuten op hoogste snelheid geklopt worden. Denk er trouwens om dat het ei op kamertemperatuur is. Bloem/maizena er daarna doorheen spatelen (niet kloppen of flink roeren). Door te spatelen is je biscuit luchtiger. Als je flink gaat kloppen/roeren dan klop je al het lucht eruit. En tijdens het bakken natuurlijk niet te vroeg de oven open doen :P

Bij cake is het belangrijk dat je de boter en suiker super zalvig maakt. Het moet wit van kleur zijn. (dit kan je zo 10-15 minuten laten draaien en wat anders gaan doen als je een keukenmachine hebt natuurlijk) Dan doe je 1 voor 1 de eieren erbij (denk erom dat deze op kamer temperatuur zijn). Als alle eieren zijn opgenomen doe je de bloem er in etappes bij.

Less is more :)

3

Re: inzakken

Helemaal bedankt. Uiteraard ga ik het proberen. Ik ben ik het bezit van een Braun keukenmachine en hierbij ontbreekt volgens mij een echte mixer. Tevens heb ik een ouderwetse keukenmixer met deeghaken en gardes. Zou het hiermee moeten lukken volgens jou.