Onderwerp: Hoe doen jullie dit?
Ik heb een vraagje,hoe doen jullie het als jullie twee verschillende kleuren bovenop de taart willen hebben.
Een voorbeeld hieronder het gedeelte groen en lichtblauw.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe doen jullie dit?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb een vraagje,hoe doen jullie het als jullie twee verschillende kleuren bovenop de taart willen hebben.
Een voorbeeld hieronder het gedeelte groen en lichtblauw.
Twee kleuren bekleden en iets overlappen, vervolgens beide lagen doorsnijden, de bovenste iets oplichten en dan snijstuk er onder weg halen
Heb dat al eens geprobeerd maar lukte langs geen kanten,de fondant plakte direct aan elkaar en kreeg de naden niet mooi.
Beetje maizena of crisco er tussen doen,
of de eerste laag op de goede plek leggen, bakpapier erop leggen en de 2e laag een klein stukje overlappend over het bakpapier. Exact afsnijden is dan lastiger, maar het kan wel
Of de eerste laag goed erop leggen en de 2e er tegenaan leggen. Bovenkant is niet zo'n probleem, de zijkanten zijn wel lastiger. Je kunt dan ook de zijkanten en bovenkant apart bekleden (dus alleen bovenkant en dan de zijkant met een lange reep).
Ik rol twee helften uit en overlap deze een beetje. Dan rol ik deze tot dezelfde dikte en bekleed dan de taart. Mijn ervaring met overlappen op de taart is, is dat je rand (verdikking) goed ziet zitten en niet goed weg krijgt. Ook niet met een smoother.
Maar ik rol ook wel eens 1 helft uit en bekleed daar de helft van de taart mee. Zijkanten snij ik af door een smoother tegen de marsepein aan te drukken en dan recht naar beneden te snijden. Dan andere helft op dezelfde manier. Ik duw dan voorzichtig met twee smoothers de naad tegen elkaar.
Toch niet zo simpel lijkt me.
Moet voor vrijdag een thomas de trein maken maar durf me er toch niet aan wagen,eerst eens oefenen want als het me dan niet lukt dan begin ik te stressen. Wordt al voor het eerst een puzzelplaatje dus houden we de rest maar op safe.
Bedankt voor jullie tips!
Als je een 3D trein wil maken heb ik wel een tutorial filmpje gezien laatst maar denk niet dat je daar veel aan hebt xD
Nee het moet een puzzelplaatje worden.
Nee het moet een puzzelplaatje worden.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe doen jullie dit?