1 Laatst bewerkt door Natasja loves cupcakes (25-04-2014 18:23)

Onderwerp: Nooit meer fondant!!

Pff wat een drama bruidstaart. Ik werk normaal altijd met marsepein. Het bruidspaar vroeg of ik funcakes fondant wilde gebruiken. Nou geen probleem dacht ik heb al zo veel taarten gemaakt, maar dat heb ik geweten. Ik weet niet of het aan funcakes ligt maar ik vond het echt heel stug en marsepein is aan de zijkanten veel makkelijker mooi glad te strijken. Ik wist het echt even niet meer met deze taart.

Misschien kwam het ook doordat dit ook mijn hoogste taart was die ik gemaakt heb. De lagen zijn 12 cm hoog. Ik kreeg ook het ruitpatroon er heel moeilijk in. Misschien ook een beetje dom geweest. Had de taart bekleed en de volgende dag pas het ruitpatroon erin gemaakt maar de fondant hard wel een beetje uit natuurlijk. Dat is met marsepein heel anders. 

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/10150618_547152525402140_7243988798317161684_n.png

4x gevuld met citroencreme met verse aardbeien en aardbeienjam
Hij lijkt op de foto glimmend, maar dat was in het echt niet zo gelukkig.

2

Re: Nooit meer fondant!!

Ooo schitterend!! Echt niks te zien van je tegenslagen

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

prachtig geworden!!!

ik snap je helemaal... ik gebruik ook geen fondant meer om te bekleden...
maar ondanks alle tegenslagen.... een prachtige bruidstaart

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Snap de frustratie, maar er is echt niets van te zien! Mooi hoor!

5

Ik vind 'em ook erg mooi geworden :thumb: . Heel stijlvol in dat wit met zachtroze. Ik gebruik ook alleen maar marsepein (Zeelandia) en kan me voorstellen dat fondant weer heel anders "werkt".

6

Ik vind hem heel mooi geworden hoor  :y  Bij mij is het net andersom, ik werk het liefst met funcakes fondant. Ik vind marsepein zo'n plakzooi. Zo zie je maar, het is denk ik ook maar wat je gewend bent.

7

Oooo ik snap zó goed wat je bedoeld! Ik dacht al dat het aan mij lag, omdat de meeste mensen fondant juist prettiger vinden werken. Het wordt snel stug/droog, marsepein is makkelijker strak te krijgen. Als ik met fondant werk, neem ik altijd iets meer zodat ik meer uit kan rollen. Het valt dan mooier om de taart. Maar ondanks alles; een prachtige taart geworden! Je mag trots op jezelf wezen hoor  :thumb:

8

Hele mooie taart geworden ondanks de strubbelingen  :thumb:
Ik werk zelf ook liever met marsepein :)

Less is more :)

9

Ik vind de taart echt ontzettend  mooi en zo mooi rustig als je begrijpt wat ik bedoel :thumb:  :thumb:

jammer dat het je tegen zat maar daar zal het bruidspaar niks van hebben gemerkt want hij is in 1 woord prachtig :)

Hartstikke bedankt voor alle leuke reacties. Idd de 1 werkt makkelijker met marsepein en de ander met fondant. Het is waarschijnlijk ook gewenning en waar je ooit mee begonnen bent. Daar wen je dan toch aan.

11

en toch is hij erg mooi geworden

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

12

Mooie taart en helemaal niets te zien van je tegenslagen. De kwaliteit van funcakes schijnt ver achteruit te gaan dus waarschijnlijk ligt het aan het merk.