1

Onderwerp: meringue vraagje

Ik ga morgen swis meringue botercreme maken.
Nu ben ik naar de groothandel geweest voor eiwitpoeder.
Maar nu ikde ingredieneten lees lijkt het wel of alles er al in zit dus ook de suiker
Mijn vraagje is dus of iemand deze kent of uit de ingrediënten op kan maken of dit een kant en klare mix is
Ik zet hieronder even wat er op de zak staat

Surcrea silvia preparation pour meringues.
Ingredienten: suiker, gedroogd kippeneiwit, gemodificeerd zetmeel zuurteregelaar citroenzuur, natuurlijke citroenaroma met andere natuurlijke aroma.

Ik heb het al gezocht op internet maar kan het helaas niet vinden.
Wie kent dit product of werkt ermee? Of kan iemand mij vertellen of het een kant en klare mix is
Groetjes monique

2

Re: meringue vraagje

Als ik de maan van je product zo lees heb je meringuepoeder gekocht en geen eiwitpoeder

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Geen punt dus dan is ie kant en klaar  denk ik
Had gevraagd naar eiwitpoeder voor meringe te maken en ze gaven me dit mee

4

hallo allemaal
Nou ik heb eens verder gezocht en vond dat in de wilton meringuepoeder dezelfde ingredienten zitten
Nu las ik ook dat als je er meringue botercreme van maakt deze wel zoeter word omdat er al suiker in zit.
dus op zoek naar een recept voor de wilton meringuepoeder en eens kijken waar ik dan uit kom
In de tussentijd zijn tips recepten of wat dan ook zeer welkom
groetjes monique

5

Hallo Monique, mijn email doet het nog ;).
Ik bak en decoreer al een hele tijd niet meer, dus het is even graven in mijn geheugen, maar ik maakte Italian Meringue botercreme met eiwitpoeder, ter vervanging van verse eiwitten, dus geen meringuepoeder. Als ik het goed heb onthouden was 5 g eiwitpoeder en 30 g water gelijk aan 1 eiwit. Het eiwitpoeder kocht ik gewoon hier bij de plaatselijke bakker. Dus ik heb helaas geen ervaring met meringuepoeder. In het stukje tekst dat je me gemaild hebt, staat wel meringuepoeder, maar dat moet eiwitpoeder zijn. Ik denk dat ik toen nog niet het verschil wist.

Groetjes, Elly

6

En ik d8 nog wel nu heb ik het gevonden hihi dus nog niet jammer
Ik heb nog heel wat afgezocht maar zie door de bomen het bos niet meer.
Men kan idd de meringue poeder gebruiken maar ook daar staan recepten voor op internet
De een verwarmd het wel de ander doet er kokend water bij en maakt hem dan.

Dan hebben ze het over een kop en daarna over een kopje haha dus qua hoeveelheden lastig uit te komen.
Ik begin haast uitgezocht te worden en maar verse eiwitten te gebruiken ik wil hem gewoon goed maken heb hem nooit eerder gemaakt of geproeft dus hoe kun je dan vergelijken ?????

Bedankt voor jullie reacties

En mag nog iemand wat binnen schieten haha dan hoor ik het graag want ik heb nu een zak meringue poeder staan die men weigert te ruilen.Als ik het goed begrijp word hiervan ook icing gemaakt de laatste van de 3cursussen pme voor mij is royal icing. Ik hoop hem dan te kunnen gebruiken.

Groetjes monique