1

Onderwerp: vraagje over bisquit en cupcakes

hoi ik wil vierkante taarten maken voor koningsdag en cupcakes, die vierkante taarten wil ik dan in kleine stukjes snijden en die dan vullen en decoreren zoasl petit fours.
hoe lang zou je ze van te voren kunnen maken? en hoe alng blijft bisquit vers na het gebakken is?
heb namelijk ook 27 april een grote bestelling dus als ik bisquits van te voren kan bakken dan kan ik het mooi combineren, graag jullie tips hiervoor.

oja de cupcakes wou ik vullen en decoreren met een toef en een plaatje

2

Re: vraagje over bisquit en cupcakes

Biscuit, ik gebruik de funcakes mix, kun je ruim van te voren maken en dan invriezen (wel goed laten afkoelen, in een taartdoos of tupperware doos doen en daaromheen een vuilniszak). Geef het ongeveer 12 uur om, in de koelkast, te laten ontdooien. Het biscuit smaakt dan nog lekkerder!

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

3

je kunt biscuits idd vooraf bakken en invriezen.

als ik een kale (niet gevulde) biscuit invries doe ik deze direct in een plastic zak invriezen.
(alle lucht uit de zak)

ik weet eerlijk gezegd niet of de manier heel veel uitmaakt, maar zo doe ik het.

Als ik een gedecoreerde taart moet invriezen
(tot nu toe in bijna 5 jaar tijd maar 2x gebeurd, ben er geen fan van)
dan doe ik het wel zoals Michael zegt:

Taart in een taartdoos, taartdoos in een zak, dan invriezen.
Bij ontdooien taartdoos uit de zak, en de taart met doos en al 24uur van te voren in de koelkast laten ontdooien.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4

Ik doe huishoudfolie om de biscuit en dan een pedaalemmerzak eromheen. Dan invriezen. In een doos is inderdaad wanneer de taart al gedecoreerd is. Wanneer ik niet invries bak ik de biscuit een dag van tevoren, al heb ik het ook eens gehad dat ik de dag erna geen tijd had en pas de tweede dag ging vullen. Was wel een taart voor onszelf, maar de biscuit was niet droog.
Over je cupcakes.....ik zou, eerlijk gezegd, niet vullen èn een toef doen. Beetje dubbelop  :O  ;)
Dus òf toef òf vullen en dan bekleden met marsepein/fondant. Maar dit is mijn mening  ;) .