Re: Gazelle fiets gepuzzeld..
Bedankt voor de alle geweldig leuke reacties! En dat voor het maken van een fiets

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Gazelle fiets gepuzzeld..
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Bedankt voor de alle geweldig leuke reacties! En dat voor het maken van een fiets

Inderdaad mooi gepuzzeld!
Maar hoe heb je de fiets op de taart gekregen zonder dat de fiets vervormt?
Neem aan (?) dat de fiets in de vriezer heeft gelegen, maar dan nog lijkt het me niet makkelijk om 'm heel op de taart te krijgen
Inderdaad mooi gepuzzeld!
![]()
Maar hoe heb je de fiets op de taart gekregen zonder dat de fiets vervormt?
Neem aan (?) dat de fiets in de vriezer heeft gelegen
Ik heb eerst de fiets gepuzzeld, en toen vroeg ik me inderdaad ook af hoe ik 'm op de taart moest krijgen..
Ik besloot een ondergrond te maken van fondant en daar de fiets op te leggen.
Maar dat moest wel gebeuren vóórdat de fiets uitgehard zou zijn.
Ik heb de fiets op twee kaasschaven (bij gebrek aan twee hele platte spatels) geschoven en hem toen op de ondergrond gelegd.
Vervolgens beetje bij beetje de fiets opgetild en hem op enkele punten vast gelijmd.
De fiets heeft dus niet in de vriezer gelegen (ben daar niet zo'n voorstander van omdat de fondant dan zo gaat plakken...).
Ik heb de fiets een dag in zo'n afsluitbaar 'vleeswarenbakje' bewaard en toen kon ik 'm zonder enige moeite zo op de taart leggen.
Groetjes Ilse
Ik heb ook eens een (race)fiets gepuzzeld, maar deze niet verstevigd of zo. Was wel met marsepein, wat ik wel steviger vind dan fondant. Marsepein kan ook beter tegen de vriezer dan fondant. Maar ik zal het onthouden
...als ik weer een fiets heb verstevig ik deze ook met tylose
. Scheelt een hoop gestresste 
...als ik weer een fiets heb verstevig ik deze ook met tylose
.
Ik heb geen tylose gebruikt
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Gazelle fiets gepuzzeld..