1

Onderwerp: Beste recept om een luipaardprint in je cake te krijgen

Hallo,

Ik zou graag een taart maken, met in de cake, een luipaardprint.
Ik heb verschillende filmpjes bekeken en dit al meerdere malen geprobeerd, maar telkens mislukt het.
Als ik biscuitdeeg, 4/4 cake of madeiracake gebruik, zakt het chocoladebeslag altijd naar de bodem, waardoor er dus geen print ontstaat!

Heeft er iemand ervaring mee en misschien een recept, waar het wel mee lukt?

Alvast bedankt
Gr.
Deb

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (13-04-2014 08:36)

Re: Beste recept om een luipaardprint in je cake te krijgen

Hoi,

Heb je deze al gezien:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=237004
Dit is dan wel op marsepein gemaakt, mooi.

Had je de vraag wel goed gelezen saskia? Debborah wil de cake in een luipaardprint hebben. Dus de taart zelf en niet de bekleding bedoelt ze..

Ik heb het nog nooit geprobeerd debborah dus ik kan je helaas niet verder helpen..

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

Jolly-Joycie schreef:

Had je de vraag wel goed gelezen saskia? Debborah wil de cake in een luipaardprint hebben. Dus de taart zelf en niet de bekleding bedoelt ze..

Ik heb het nog nooit geprobeerd debborah dus ik kan je helaas niet verder helpen..

Ja hoor, ik had de vraag goed gelezen. Ik vond het wel grappig dat er ook toevallig net een panterprint in marsepein voorbij kwam en wilde haar daar op attenderen.

Mmmh ik heb het ooit gemaakt, alleen met cakebeslag. Zowel de cake zelf als het printje was van cake beslag. Printje gekleurd met kleurstof. Er in gespoten zoals het moest en krijg een prachtige panterprint cake. Wel grappig dat jij de print dan van anders soort beslag maakt. Ik ga het zelf binnenkort is proberen met biscuit.

6

Ik denk dat je geen chocolade moet toevoegen, maar kleurstof. De chocolade maakt het beslag zwaarder, waardoor het inderdaad naar de bodem zakt.
Als je een marmer cake maakt en je doet het chocoladebeslag bovenop het vanillebeslag, zal dat er ook doorheen zakken, dat kan een leuk effect geven, maar dat wil je hier juist voorkomen.
Omdat je van kleurstof veel minder nodig hebt, zal dat niet zo snel gebeuren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym