1

Onderwerp: Slagroom en klopfix

Ik weet dat het er niet voor bedoeld is, maar ik gebruik dus altijd klopklop als versteviger en dat werkt als een tierelier.

Let wel ik gebruik dus slagroom met klopklop en niet melk met klopklop.

Vind de slagroom die je daarmee krijgt echt jammie ;-). Nu had ik vandaag een bestelling en dacht ik dus handig te zijn door dan toch maar klopfix te gebruiken. Dat is er immers voor gemaakt en misschien vind iemand anders de klopklop slagroom wel niet zo lekker. Nou, wat een ramp. De eerste keer had ik dikke klonten in de slagroom. De tweede keer had ik nog steeds klonten, hoewel wel iets kleiner dan de eerste keer en de derde keer ben ik toch maar terug gevallen op mijn vertrouwde klopklop. Wat kan ik in vredesnaam verkeerd doen? Toch wel schandalig dat ik de slagroom gewoon niet goed krijg met klopfix :S.

2

Re: Slagroom en klopfix

Ik gebruik altijd klopfix in m'n slagroom! Ik klop eerst een beetje op en voeg dan het zakje en wat suiker toe.
Zou weten hoe het kan dat het mis gaat bij je, ik heb nooit problemen..

3

Info van http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=173899 :
"Je moet de klopfix erdoor doen als je al aan het mixen bent.
Als je eerst de klopfix erbij doet en dan pas gaat mixen, krijg je inderdaad klontjes".

4

Ik gebruik nooit klopfix of andere slagroomversteviger. Ik gebruik gezoete slagroom van het merk Hollandia. Heerlijk en des te langer je deze klopt des te steviger deze wordt :)

Less is more :)

5

Klopfix moet je pas toevoegen als je de slagroom lobbig hebt geklopt, anders krijg je idd klontjes. Dat is een veel gemaakte fout hoor (ook door mij), dus neem het jezelf niet kwalijk!  ;)

slagroom met klopfix...  :think:  Lijkt me ook lekker als toef op een cupcake. Smaakstofje erdoor...  :9

Dat is toch een TAART waard!