1

Onderwerp: Koemelkvrij

Ik heb al gezocht maar wordt niet veel wijzer..

Kan ik voor koemelkvrije cupcakes de cupcakemix van Funcakes gebruiken? En dan de boter vervangen door Wajang? En hoe zit dat met de mix voor botercreme van Funcakes?

2

Re: Koemelkvrij

Kant en klare mixen zijn in een koemelk vrij dieet bijna nooit geschikt. In ieder geval niet de cupcake mix of de botercreme.

Je kunt van wajang een 1:1 botercreme maken met poedersuiker en een smaakstofje.
De cakejes kun je maken met een basis cupcake recept van bloem, ei en suiker.

Goed verpakkingen lezen en zorgen dat al je spullen schoon zijn!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

3

Ik sluit me aan bij Djoeke haar reactie. De mixen zijn eigenlijk nooit koemelk en/of lactose vrij.

Je kunt wel het basis recept gewoon aanhouden en dan de boter vervangen door wajang of plantaardige boter van AH eigen merk.
Je zal het vast wel hebben maar ik gebruik altijd 200 gr bloem, 200 gr boter (wajang), 200 gr suiker en 4 Medium eieren.

Succes!

4 Laatst bewerkt door cakebym (09-04-2014 21:56)

Ik weet niet of je een toef wilt spuiten, maar dat is niet lekker van de 1:1 bc.
Als je dat wilt doen raad ik je aan om botercreme extra te maken van wajang en zelfgemaakte banketbakkersroom op basis van rijstmelk of meringue botercreme te maken van wajang.

Edit: de mixen zijn inderdaad niet koemelk vrij

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Ik sluit me aan bij bovenstaande meiden.

Funcakes biscuit was vroeger melkvrij maar sinds kort helaas niet meer. De cupcakemix is nooit melkvrij geweest.

6

voor cupcake koemelkvrij doe ik
1 ei
50 gr suiker
50 gr knijpboter, is ook koemelkvrij en goedkoper en lekkerder dan wajang
50 gr zelfrijzend bakmeel of bloem met bakpoeder

eventueel vanille of citroen voor smaak....

suiker en boter goed mixen 3-5 minuten
ei toevoegen 3 minuten
dit op hoogste standen
dan laagste stand lepel voor lepel bloem toevoegen en de eventuele smaakmaker of cacao

Ik zie je bericht nu pas, maar ik wil toch nog even reageren. Ik heb pas een lactosevrije taart gebakken voor een vriendin. Ik heb zelf een biscuit gemaakt, eieren, suiker, maizena en bloem.
Ik heb hem gevuld met jam en lactosevrije slagroom (hebben ze bij AH). Ik heb hem afgesmeerd met jam. Misschien heb je er wat aan :)

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

8

Ik ben lactose intollerante.... Geen kant en klare mixen daar zit eigenlijk altijd wel melk in nu.

Cc recept
110 gram suiker
125 gram alpro soja boter gewoon bij de supermarkt te koop
150 gram bloem
2 eieren

180 graden - + a18 min

Botercreme ook sojaboter

9

Bedankt voor alle reacties! Binnenkort maar even het eea uitproberen