1

Onderwerp: Mixen biscuitcake Funcake

Hoe mixen jullie de biscuitmix van Funcakes?

Op de verpakking staat een beschrijving dat je eerst op de hoogste stand moet mixen en daarna op de laagste.

Terwijl ik van meerdere hoor dat je begint met de lage mixstand en dan wat hoger en op het laatst een minuut of zes nog op de hoogste stand.  (en dan minstens 10 minuten mixen in totaal)

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen. (omdat ik nog steeds mijn taarten niet heel erg hoog krijg, heb al heel wat gezocht met de graden stand van de oven, maar misschien ligt het wel aan mijn manier van mixen)

Facebook: Smeetjes Taartenhoek

2

Re: Mixen biscuitcake Funcake

Ik doe gewoon 8 minuten op de hoogste stand.
Ze komen dan goed omhoog.
Suc6

3

Ik mix tien minuten op hoge stand en dan twee minuten op lage stand, en mijn taarten zijn acht cm hoog
Moet ik wel bij zeggen dat als ik eieren van C1000 merk gebruik mijn taarten hoger rijzen, gek genoeg

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

10 minuten hoogste stand, 2 minuten laagste stand. Nog nooit eerder gehoord dat je laag zou moeten beginnen, het gaat juist om de lucht in het beslag. Trapsgewijs van laag naar hoog herken ik wel van het bàkken van biscuit....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Wilde hetzelfde zeggen als Marianne  ;) ......heb het ook nog nooit gehoord/gelezen van opbouwend mixen. Wel opbouwend bakken idd.... Denk dat je 2 dingen door elkaar haalt  ;)
Misschien gebruik je wel te weinig mix?  :think:

6

er zijn wel degelijk mixen waarbij geadviseerd wordt om eerst een minuutje laag te mixen, dan met pannenlikker rond te gaan, en dan 8 minuten hoge stand, en nog 2 minuten op lage stand te mixen.
maar of die eerste minuut echt nodig is? meer een zeker weten dat er geen klontjes aan de zijkanten gaan hechten, denk ik..

Bedankt voor de antwoorden!! Ik gebruik al meer mix dan aangegeven staat op de tabellen. Ik ga dan inderdaad nog eens proberen zoals omakneeltje zei. Want er blijven bij mijn mixer best veel klonten zitten als ik niet met een pannenlikker er door ga. We blijven zoeken!!! Maar de volhouden wint. Esther, heb bij jou gekeken op fb, maar wat een.schitterende taarten maak je!!!

Facebook: Smeetjes Taartenhoek

8

Ik mix een half minuutje laag om stuiven van het poeder te voorkomen.
Daarna 10 minuten vol vermogen en als laatste een minuutje laag om bellen er uit te halen.
Wel gebruik ik altijd meer dan de tabel beschrijft. Anders is mijn pan vaak maar voor 1/4 e vol en dan red je het niet met rijzen.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

9 Laatst bewerkt door Esther68 (09-04-2014 11:04)

esmeralda0306 schreef:

Bedankt voor de antwoorden!! Ik gebruik al meer mix dan aangegeven staat op de tabellen. Ik ga dan inderdaad nog eens proberen zoals omakneeltje zei. Want er blijven bij mijn mixer best veel klonten zitten als ik niet met een pannenlikker er door ga. We blijven zoeken!!! Maar de volhouden wint. Esther, heb bij jou gekeken op fb, maar wat een.schitterende taarten maak je!!!

Dankjewel!!! =)