1

Onderwerp: Cake vierkante taartvorm... Grrr lukt niet hellup

Hoi allemaal,

Ik moet n vierkante cake van 25 cm makenn, nu is het geval dat de randen telkens verbranden en het midden nog niet gaar.
Ik zet de cake in het midden van de over op 160 graden en heb een heating core ( of hoe noem je dat hulpstuk) in het midden.
Ik gebruik kant en klare mix van koopmans.
Eigenlijk omdat ik niet weet hoeveel cakebeslag ik moet maken voor die vorm.
Overal staan alleen maar tabellen voor biscuit.

Dus de vraag aan jullie: wat doe ik fout......?
En weet iemand hoeveel bloem, ei, boter, etc.... Ik moet gebruiken voor een cake van 25 cm vierkant.
Alvast superbedankt voor het antwoorden want het is nu al zo vaak fout gegaan dat ik alleen morgen nog heb om de cake te bakken...

Groetjes kelly

Re: Cake vierkante taartvorm... Grrr lukt niet hellup

Ik heb laatst ook een vierkant 25x25 gemaakt, ik heb ook constant problemen met het goed gaar worden van mijn taart.... Ik heb de laatste keer ook een heating core gebruikt, maar heb de standen van de oven op laten lopen van 130, 140, 150 en 160 graden. In totaal heeft hij 65 minuten in de oven gestaan (combi magnetron, op de ovenstand voor taart) en toen was hij bijna helemaal goed...

Facebook: Smeetjes Taartenhoek

3

160 graden is denk ik te heet..............wat voor oven heb je? Beter lagere temperatuur en langer, dan een verbrande buitenkant....

Voor een schema:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=166192
http://www.allesovertaart.nl/?p=614

ik hoop dat je hiermee verder komt.

4

Jaaaa, dank je wel voor het schema....
Ik ga morgen nogmaals bakken......
Ik heb n normale grote oven, denk je dat 150 graden dan beter is? Of zoals esmeralda zegt laten oplopen??
Alvast superbedankt voor deze reacties!

5

Ik bak hetelucht op max 155 gr. Mijn 25x25 wordt 6-7 cm hoog met 500 gr mix. Ik zet deze zo'n 50 (+5) minuten in de oven. Ik heb nooit dat de biscuit zwart wordt. Is je oven wel goed?
Heating core vind ik een onding en is ook, tenminste bij mij, niet nodig. Gewoon iets langer bakken  ;)

6 Laatst bewerkt door MariekjeJo (09-04-2014 15:35)

Hoi kellymero,

wikkel eens een natte handdoek om je bakblik, dan wordt de cake gelijkmatig gaar!
't Klinkt idioot, maar het werkt!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath