1

Onderwerp: een 3d egg op een ronde taart, hoe stapel ik?

als ik een ronde taart wil maken met hierop, rechtopstaand een eivormige taart (cake) gemaakt inde 3D vorm van Wilton, hoe voorkom ik dan dat het ei er af kukelt?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: een 3d egg op een ronde taart, hoe stapel ik?

Een dowel midden door het ei en dan zo helemaal tot onderin de ondertaart en dan nog een stukje in de drum slaan. Let wel op dat je eventuele kartonnetjes ook voorziet van een gat voor de dowel.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Het ei is van twee helften gemaakt dus een dowel er door als deze rechtop moet staan gaat het niet worden denk ik dan toch?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4 Laatst bewerkt door Butzies (08-04-2014 23:52)

Kun je in de verdere decoratie een soort eierdopje verwerken? Ik bedoel een holvormig bakje/nestje/mandje waardoor er meer oppervlak van het ei ondersteund wordt. Dan rust het ei daar dus in evt met sateprikkers/maisprikkers erin prikken om hem vast te zetten. Het dopje kun weer je met dowels op de taart eronder laten rusten.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

5

Of je legt een rolletje marsepein/fondant rond het ei en decoreert dit met, bv, gras.
Je zegt dat het ei uit twee helften hebt gemaakt, en neem aan dat deze bekleed is. Dan zou je er wel een stokje door kunnen doen omdat de bekleding de helften wel bij elkaar houdt  ;).

6

Dank jullie wel voor de tips, de opdrachtgever wil ineens iets anders.....probleem opgelost dus hahahaha