Onderwerp: Buurman en Buurman en het krokodillenavontuur en Rupsje Nooitgenoeg!
2 Taarten gemaakt dit weekend...
De eerste taart is de Rupsje Nooitgenoeg. Hij was voor een nichtje van mijn man. Ze wilde graag weten hoe de taart er uit zou komen te zien, wilde een tekening van te voren....
Helaas is dit niet mijn manier van werken. In mijn hoofd heb ik het idee al lang klaar, maar om dit nou zwart op wit aan een "klant" te laten zien, dat wil ik niet, want daarmee leg ik dus vast hoe het gaat worden. Als er dan iets anders gaat als gepland zit ik aan dat ontwerp vast!
Ik heb haar gevraagd of ze iets graag wilde en of ze bepaalde ding absoluut niet wilde zodat ik daar rekening mee kon houden. Maar dat was niet het geval.
Ik heb voor het eerst gewerkt met SweetArt fondant...maar was er niet tevreden over. Het hardde niet uit zoals ik gewend was, zelf niet met toevoegen van tylose! Het was taai en smaakte ook taai, terwijl Sweet choice altijd fijn uithardt en in de mond toch nog smelt....
Vandaar dat er extra sateprikkers ingestoken moesten worden...:-(
De kleuren van SweetArt vond ik voor het Rupsje Nooitgenoeg-thema wel erg mooi!

De 2e taart zou een krokodillentaart moeten worden. Bestelster had al laten weten dat ze mijn taarten wel duur vond....Uitleg gegeven en toen gaf ze toch haar bestelling door! 
Een week voor het ophalen mailde ze dat de bijna 4 jarige zoon een Buurman en Buurman-taart wilde!
Ai....Paniek, want ik ben geen boetseerwonder!
Ik heb toen een print voorgesteld en daar ging ze mee akkoord. Ik ben toen gaan bedenken hoe ik t wilde maken en bedacht dat het leuk zou zijn om Buurman en Buurman te laten vissen in een vijver vol met krokodillen...Maar met een print werd dit lastig. Dus ben ik toch maar gaan boetseren!
Ik vind m leuk geworden!
Taart is niet retestrak...maar Buurman en Buurman zijn dan ook niet de handigsten! 
Klant vond m érg leuk!! Ben benieuwd hoe ze de smaak vindt, vorige keer had ze m ergens anders besteld en de vulling smaakte zo naar boter! Spannend!
Dit is m;

Bedankt voor het kijken!
Feedback áltijd welkom!!!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten