Onderwerp: Koekjes
Vandaag even wat koekjes gebakken voor de leuk. Ben gek op dat kleine spul en doe koekjes en cupcakes eigenlijk nog liever dan taarten .
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Vandaag even wat koekjes gebakken voor de leuk. Ben gek op dat kleine spul en doe koekjes en cupcakes eigenlijk nog liever dan taarten .
Zien er leuk uit!
Mag ik vragen welk recept je gebruikt voor de koekjes?
200 boter, 200 suiker, 1 ei en 400 bloem. Ik maak er altijd 3 plakken van die ik in vershoudfolie een half uur in de koeling leg.
Suiker gebruik ik de ene keer witte basterdsuiker, dan weer licht bruine of donkerbruine basterd suiker. Gebruik ook wel eens een combinatie van basterd suiker en vanille suiker en voeg ook wel eens speculaas kruiden of cacao toe. Resultaat is altijd zo, behalve dan dat de chocolade koekjes en koekjes met donkere suiker natuurlijk iets donkerder worden .
Ik bak ze op 150 tot 175 graden. Ik heb een hele oude oven. Gaat op gevoel . Ze moeten niet te veel kleuren, want dan zijn ze al snel te hard.
ohhhhhhhhhhhh dat moet ik ook maar es gaan doen! Superleuk!
Heb je ze vervolgens met icing bewerkt?
Wat een leuke koekjes, ik ga jou recept ook eens proberen, hoelang moeten ze ongeveer bakken.
Heb jij ze versierd met fondant? Hoe hou jij ze vers, ik heb dat ook eens geprobeerd en een paar uur later waren ze al oud en de koekjes waren erg uitgelopen en die van jou zien er erg strak uit
groetjes Vonn
Is idd fondant. Als je koekjes niet uitlopen kun je dezelfde uitstekers gebruiken als dat je voor de koekjes zelf hebt gebruikt. Past dan precies . Kun je wel het beste uitstekers gebruiken met een scherpe rand zodat je er ook fatsoenlijk mee met fondant kunt werken. De motiefjes in de puzzelstukjes zijn gewoon met de goedkoopste matjes gedaan. Zaten er 4 in een pakje voor 2 euro ofzo. Weet niet eens meer waar ik ze weg heb.
De koekjes bakken hier tussen de 10 en 15 minuten. Hangt ook erg af van de dikte en de grote van het koekje. Ik heb wel eens mini bloemetjes gemaakt van 1,5 cm doorsnede o.i.d. en die waren super snel klaar . Zodra ze onderop een klein beetje beginnen te kleuren gaan ze eruit.
Bedankt voor je snelle reactie, nog èèn vraagje: Hoe hou jij de koekjes vers?
Ik maak mijn fondant plaatjes altijd een dag van tevoren en laat ze drogen aan de lucht. Als de koekjes klaar zijn laat ik ze afkoelen en zodra het kan doe ik de fondant erop. De fondant is dan al droog genoeg om niet te beschadigen als je de koekjes opstapelt. Ik plak de fondant vaak vast met een klein beetje lauwe chocopasta. Net warm genoeg om makkelijk te smeren zeg maar. Vervolgens kunnen de koekjes gelijk in een luchtdichte koekjestrommel en blijven ze lekker vers.
Ik maak mijn fondant plaatjes altijd een dag van tevoren en laat ze drogen aan de lucht. Als de koekjes klaar zijn laat ik ze afkoelen en zodra het kan doe ik de fondant erop. De fondant is dan al droog genoeg om niet te beschadigen als je de koekjes opstapelt. Ik plak de fondant vaak vast met een klein beetje lauwe chocopasta. Net warm genoeg om makkelijk te smeren zeg maar. Vervolgens kunnen de koekjes gelijk in een luchtdichte koekjestrommel en blijven ze lekker vers.
Mooi gedaan.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren