26

Re: Testtaartje met magic decor...

viaDaniëlle schreef:
TessaBelle schreef:

Nou, ik heb vandaag ook voor het eerst geprobeerd.
Wel ff lastig hoor..
Hoe krijg je t resultaat zo strak en netjes op de taart?
Bij mij vervormde het erg snel en door alle dunne details zit alles zo in de "klit".

Misschien wat langer laten drogen?
Ik had teveel gemaakt, en wat over was, was de volgende dag nog flexibel genoeg om te bewerken.

Hmm, misschien is dat een oplossing.
Ik heb het 5 minuten op 120gr in de oven gedaan, en daarna even laten liggen, maar niet te lang.
Morgen nog een keer proberen met wat ik over heb.

27

TessaBelle schreef:
viaDaniëlle schreef:
TessaBelle schreef:

Nou, ik heb vandaag ook voor het eerst geprobeerd.
Wel ff lastig hoor..
Hoe krijg je t resultaat zo strak en netjes op de taart?
Bij mij vervormde het erg snel en door alle dunne details zit alles zo in de "klit".

Misschien wat langer laten drogen?
Ik had teveel gemaakt, en wat over was, was de volgende dag nog flexibel genoeg om te bewerken.

Hmm, misschien is dat een oplossing.
Ik heb het 5 minuten op 120gr in de oven gedaan, en daarna even laten liggen, maar niet te lang.
Morgen nog een keer proberen met wat ik over heb.

Ik had ook verschillende pogingen gedaan. Bij mij werd het soms juist te hard.
Succes!

28

Wauw!!! Ik wil ook!!! :lol:

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

Hoi Tessebelle,

Ik heb inderdaad langer gewacht. Sowieso heb ik het de hele nacht in de mal gehad, dus was het al vrij strak toen ik het uit de vorm haalde. Ik heb het ook niet meteen dezelfde dag op de taart gedaan. Als je even de tijd hebt, kun je het wat harder laten worden. Enige is wel, dat de kans groter wordt dat het gaat breken, omdat het steeds minder flexibel wordt...

Succes!!

30

Ben benieuwd of het nog gelukt is TessaBelle...

31

Door drukte met werk nog niet kunnen proberen, maar dit weekend nog een probeersel!

Hoi,

Dit is mijn ervaring met Magic Decor:
Ik heb het eerst aan de lucht laten drogen, maar na 4 uur was het nog steeds te nat.
Ik vind dit het beste werken:
12 minuten op 80 graden (hete luchtoven) stoppen (wel afhankelijk van je eigen oven, luchttemperatuur etc.)
Daarna kon ik het kant heel voorzichtig met de spreader (of de krabber) lostrekken. Niet met je vingers, want dan blijft het daar aan plakken en dan trek je het kant alsnog stuk.
Zorg er voor dat de pasta goed in alle hoekjes en randjes komt, maar ook belangrijk, het overtollige moet je weghalen, want anders plakt dat in het kant mee en daardoor wordt het niet mooi. Ik gebruikte hier een tooltje voor.
Wat ik er opvallend aan vind is dat het heel elastisch blijft. Als je het in een goed afgesloten bak bewaart, is het na 2 weken nog elastisch genoeg om te gebruiken. Vervolgens kun je het maximaal 31 dagen bewaren. Voor een mal heb je maar heel weinig nodig. Ik heb eerst 100 gram poeder aangemaakt, maar dat was eigenlijk nog te veel.

33

Super mooi