51

Re: Brownie de luxe met Dulce de leche, echt voortreffelijk.

Het browniebakblik staat nu in de koelkast.
Ik had (beginners?)geluk;  mijn dulce de leche was al wel afgekoeld (omdat ik toen nog dacht dat de afkoeltijd 2 uur was) maar goed smeerbaar.
Ik kan eigenlijk niet wachten totdat ie uit de koelkast mag. Na hoeveel minuten haal jij 'm er uit?
Ik weet in ieder geval nu al dat ik spijt heb dat ik niet meteen meer caramel heb gemaakt!
Ik dacht dat ik niet zo enthousiast zou zijn als jullie maar dat ben ik wel!
Ik weet eigenlijk niet of ik het blikje de volgende keer meteen na het koken durf open te maken, ik las dat het er dan uit kan spuiten (niet alleen op handen maar ook in het gezicht) en dat je kans hebt op brandwonden. Misschien ook tip voor anderen: je schijnt het blikje na het koken ook niet in KOUD water te mogen doen want dan kans op ontploffingsgevaar.

Nokkie schreef:

Het browniebakblik staat nu in de koelkast.
Ik had (beginners?)geluk;  mijn dulce de leche was al wel afgekoeld (omdat ik toen nog dacht dat de afkoeltijd 2 uur was) maar goed smeerbaar.
Ik kan eigenlijk niet wachten totdat ie uit de koelkast mag. Na hoeveel minuten haal jij 'm er uit?
Ik weet in ieder geval nu al dat ik spijt heb dat ik niet meteen meer caramel heb gemaakt!
Ik dacht dat ik niet zo enthousiast zou zijn als jullie maar dat ben ik wel!
Ik weet eigenlijk niet of ik het blikje de volgende keer meteen na het koken durf open te maken, ik las dat het er dan uit kan spuiten (niet alleen op handen maar ook in het gezicht) en dat je kans hebt op brandwonden. Misschien ook tip voor anderen: je schijnt het blikje na het koken ook niet in KOUD water te mogen doen want dan kans op ontploffingsgevaar.

Nee niet in koud water maar ik maak het blikje altijd gewoon open hoor als het net uit het hete water komt.
Dank komt het er wel een klein  beetje omhoog maar eruit spuiten heb ik nog niet meegemaakt en ik heb het toch al verschillende malen gemaakt hoor.

Ook moet je zorgen dat het blikje altijd onder het koken onder water blijft staan anders kan het nl. ook ontploffen heb ik wel eens gelezen.

Nou als jouwe al is afgekoeld dan kan je de chocolade er gewoon overheen doen hoor en dan weer in de koelkast zetten tot de chocolade gestolt is :)
Ik weet zeker dat je het lekker zal vinden :-P

53

Dat ziet er veel te lekker uit! Dank voor het delen van recept en tips! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Hertje schreef:

Dat ziet er veel te lekker uit! Dank voor het delen van recept en tips! :thumb:

Ik heb het graag gedaan hoor :)

55

Wow! Dat ziet er geweldig uit. Ga ik ook zeker proberen.
Bedankt voor het delen van het recept  :)

Oh, die lijken me echt goddelijk, maar ik wordt al bijna misselijk als ik er aan denk om ze op te eten ;-). Chocolade bom.

Wel een chocoladebom maar dan wel een hele goeie chocoladebom :)
Want het is niet zo'n droge kuch brownie maar een hele lekkere :)
Dus ik zeg doen :)

58

o jee dat doe je me weer aan  :/ ,moet natuurlijk weer gemaakt worden,al jouw recepten zijn van de jammy  ;-) en dank je wel  :)

Oei... dat ziet er heerlijk uit!!!

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.