1

Onderwerp: Zandkasteel en dierentuin

Mijn zoontje werd drie en wist precies wat hij wilde. Een zandkasteel taart. Pff wat een hoop werk en het heeft af en ik heb af en toe flink tot 10 moeten tellen. Maar dat gezichtje toen hij de taart zag was het allemaal waard!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TDTVY4JD.jpg

En dan ook nog een dierentuintaart.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PH4Y6SYB.jpg

2

Re: Zandkasteel en dierentuin

Wat een mooie stapels,vooral je dierentuin vind ik schattig!

3

Beide prachtig en vooral je dierentuintaart.. Mijn complimenten

4

Hoi Winnepin,

Wat een leuke zandkasteel-taart!! Mag ik vragen hoe je de torens hebt gemaakt. Is dit uitgestoken en opgestapelde biscuit met laagje botercreme ertussen? En heb je gewoon marsepein of fondant gebruikt om de taart te bedekken en vervolgens ingesmeerd met aangemaakte tylose om de basterdsuiker te laten plakken? Ik 'onthoud' je ontwerp, als je dat niet erg vindt..  :) Erg goed gelukt!

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat..

5

Wat en leuke taarten en wat een karwei :)

Leuk dat je mannetje al zo goed weet wat hij wilt en dat hij er zo blij mee was!!

6 Laatst bewerkt door winnepin (13-02-2014 11:06)

Kersje87 schreef:

Hoi Winnepin,

Wat een leuke zandkasteel-taart!! Mag ik vragen hoe je de torens hebt gemaakt. Is dit uitgestoken en opgestapelde biscuit met laagje botercreme ertussen? En heb je gewoon marsepein of fondant gebruikt om de taart te bedekken en vervolgens ingesmeerd met aangemaakte tylose om de basterdsuiker te laten plakken? Ik 'onthoud' je ontwerp, als je dat niet erg vindt..  :) Erg goed gelukt!

Omdat hij voor eigen gebruik was zijn de torentjes van wc rollen gemaakt :) Daarom hen fondant!

Ik eb de taart inderdaad eerst bekleed met fondant en daarna met lijm de koekjes erop geplakt. Ik heb dus koekjes verkruimeld.

7

Oh wat leuheuk!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

8

wow die is gaaf!
dat zou mijn zoon ook gaaf vinden zo'n zandkasteel taart! :y

9

Dank voor je reactie Winnepin. Ik heb uiteindelijk de torentjes gewoon van biscuiteeg gemaakt  en die een nachtje in de koelkast gelegd in plastic folie. Koekjes verkruimelen... Dat onthoud ik voor de volgende keer. :-) Dank je wel!

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat..

10

Hij is leuk! Welke koekjes heb je gebruikt?

groetjes Hanneke

Super mooi taarten! :thumb:

Groetjes K@rEn    ([url=http://www.facebook.com/dutchcakes)

12 Laatst bewerkt door axhanneke (25-02-2014 10:09)

:o

groetjes Hanneke

Wat gaaf!!! Ontzettend mooi geboetseerd de poppetjes bij het zandkasteel! Superrrrr!

14

axhanneke schreef:

Moet volgende maand ook een zandkasteeltaart maken! Vind de jouwe echt heel mooi gelukt!!
Ben ook benieuwd welke koekjes je gebruikt hebt....zijn erg fijne kruimels namelijk..
Alvast bedankt voor advies!

15

axhanneke schreef:

Moet volgende maand ook een zandkasteeltaart maken! Vind de jouwe echt heel mooi gelukt!!
Ben ook benieuwd welke koekjes je gebruikt hebt....zijn erg fijne kruimels namelijk..

16

yxc schreef:
axhanneke schreef:

Ik heb biscuitjes gebruikt. Lekker kruimelig en goedkoop ;)

17

Ok thanx! Verderop in t forum las ik ook dat diverse koekjes geschikt waren  ;-) !
Heb jij het net als bij de anderen ook met piping gel vastgeplakt aan t marsepein/fondant?

18

yxc schreef:

Ok thanx! Verderop in t forum las ik ook dat diverse koekjes geschikt waren  ;-) !
Heb jij het net als bij de anderen ook met piping gel vastgeplakt aan t marsepein/fondant?

De mijne http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=235684 heb ik afgesmeerd met ganache en toen door de biscuitjes gerold, er zit dus geen fondant onder

groetjes Hanneke

19

axhanneke schreef:
yxc schreef:

De mijne http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=235684 heb ik afgesmeerd met ganache en toen door de biscuitjes gerold, er zit dus geen fondant onder

Oh ok thanx voor de uitleg axhanneke! Nog beter, want het verzoek was liever geen fondant!  Zat al een beetje met mn handen in t haar :).
Dan ga ik t probere  met ganache..weet niet of dat enigszins beetje warm/vloeibaar moet zijn  :think: ...

20

yxc schreef:
axhanneke schreef:
yxc schreef:

Oh ok thanx voor de uitleg axhanneke! Nog beter, want het verzoek was liever geen fondant!  Zat al een beetje met mn handen in t haar :).
Dan ga ik t probere  met ganache..weet niet of dat enigszins beetje warm/vloeibaar moet zijn  :think: ...

Na het afsmeren met ganache als het nog niet opgesteven is gelijk door de kruimels rollen de bovenkant als laatste

groetjes Hanneke

21

Thanx voor uitleg!!  :thumb:

22

Thanx voor uitleg!!  :thumb: