1

Onderwerp: Macarons, waar vul je ze mee?

Onlangs heb ik macarons gemaakt en vond dat ze nogal snel zacht werden met jam.
Nu waren ze in één keer gelukt en was ik hier best wel tevreden over maar, ik wil natuurlijk
wel verbetering.

Waar vulling jullie de macarons mee? Ik lees veel over ganache, maar denk zelf eerder
aan een creme (botercreme met banketbakkersroom waar de smaak in verwerkt is).

2

Re: Macarons, waar vul je ze mee?

hier staat ook al een onderwerp hierover http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=191922

Ik gebruik zelf ganache met een smaakje. Zoals zoute caramel, of witte choco met frambozen.

Heb laatst bananen makarons gemaakt met dulce de leche als vulling en frambozen makarons met witte choco ganache als vulling. Waren allebei lekker ;-).

5

Jolanda Boxem schreef:

Heb laatst bananen makarons gemaakt met dulce de leche als vulling en frambozen makarons met witte choco ganache als vulling. Waren allebei lekker ;-).

Mag ik vragen hoe jij de smaak(framboos en banaan) in de macarons krijgt? Pureer je het fruit eerst? Of gebruik jij een kunstmatig goedje?

6

meysman schreef:

hier staat ook al een onderwerp hierover http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=191922

Bedankt, ga ik daar verder kijken..

7

taartjesdroom schreef:

Ik gebruik zelf ganache met een smaakje. Zoals zoute caramel, of witte choco met frambozen.

Doe jij dan witte chocolade en hier stukjes framboos door? Wordt dat niet te vochtig?

Voor de makarons gebruik ik idd smaakstoffen. Maar er zijn prima natuurlijke smaakstoffen op de markt die je kunt gebruiken. Chocolade e.d. kun je natuurlijk gewoon als cacao toevoegen, maar met banaan en framboos e.d. wordt je mix te nat. Voor framboos/chocolade vulling zou je de makaron dubbel kunnen vullen. Een klein beetje (home made) jam en een klein beetje ganache.

GebakvanJolanda schreef:
taartjesdroom schreef:

Doe jij dan witte chocolade en hier stukjes framboos door? Wordt dat niet te vochtig?

Je maakt eerst ganache ( wit, melk of puur. Net wat je lekker vindt). Als die glanzend geklopt is, prak je de frambozen en ik leg er altijd een keueknpapiertjes op voor het ergste vocht. Daarna door de ganache roeren. Heerlijk!

10

Ik heb ze vandaag gevuld met mascarpone met aardbeienjam er door heen gemengt.
Heeeeeeerlijk kan er niet van afblijven   :p