1

Onderwerp: Tip om cakepops uit de cakepopmaker 'minder droog' te maken

hallo allemaal,

Ik maak mijn cakepops met de cakepopmaker, omdat ik de variant met 'verkruimelde cake en frosting' niet zo lekker vind.

Ik lees hier regelmatig dat mensen de gebakken cakebolletjes te droog vinden en voor mij mochten ze ook wel wat 'smeuïger'.

Ik heb geprobeerd om ze te vullen (gaatje maken en beetje vulling erin spuiten met spuitzak), heel lekker, maar dat vind ik heel omslachtig.

Vandaag eenvoudige manier gevonden; spuit met naald gekocht bij de apotheek. Suikerwater gemaakt (gelijk gewicht suiker en water koken en laten afkoelen) en beetje op smaak gebracht met patidess.
Deze vloeistof optrekken in spuitje en een beetje (0,5ml) in elk cakebolletje spuiten. Daarna gedecoreerd als anders met chocolade.

Resultaat: heerlijke balletjes op een hele snelle en eenvoudige manier.

Misschien dat jullie er ook iets aan hebben?

2

Re: Tip om cakepops uit de cakepopmaker 'minder droog' te maken

Heel goed idee! Maar kan je een spuit met naald gewoon bij de apotheek ophalen/kopen?

Zoete groetjes, Inti

meestal wel toch? moet je vermoedelijk niet een te dunne naald hebben ivm versuikeren of zie ik dat verkeerd?

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in België kun je gewoon een spuit en naald in de apotheek kopen (wel minimum per 10). Ik heb een optreknaald gebruikt, die zijn iets breder als een naald waarmee je een spuit zet bij een persoon.

5

hoi hoi ik haal deze even naar boven als het mag:) ik heb dus voor zaterdag 100 cakepops met cake eronder gemaakt in paas stijl erg schattig heel veel werk maar het is voor de straatdieren dus oke. maar de cakepops zijn erg droog geworden:( heb ze in chocola gedoopt. nu wou ik morgen eventueel dit proberen maar moet je de suiker en water samen koken? of eerst het water laten afkoelen en dan bij de suiker doen? ik heb ze zaterdag nodig nog enige tips zucht... wat een gedoe zeg onderste cake heerlijk en de cakepop veel te droog snuf hoop iemand die nog reageert

6

Water met suiker in een pannetje koken tot de suiker opgelost is, is zo gepiept. Dan af laten koelen en in de cakepops spuiten

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

7

super mijn reddende engel pppffu ik kreeg al letterlijk grijs haar als ik eraan dacht om het over te moeten doen:) oke dan doe ik dat vanavond want het is voor zaterdag nogmaals bedankt Connie:)