1 Laatst bewerkt door LaLuub (30-03-2014 23:20)

Onderwerp: Een Sweet Sixteen in pasteltinten...OK...SWEET!!

Ik mocht een Sweet 16 taart maken voor een achternichtje. Ze wilde heel graag een hele lieve Sweet 16 taart in pasteltinten (lichtblauw, en roze en wit en een beetje fuchsia), en roosjes, en een grote 16, en een krans, en een toef, en stippeltjes, en ...
OK, wensen genoeg :y  :D . 3 voorbeeld plaatjes gekregen, daar graag een combi van... Nu nog proberen om er dan ook nog 1 geheel van te maken, en dan wel juist die elementen uit de foto's te halen die zij dan leuk vindt.

Dit is 'm geworden. Hoewel ik zelf helemaal niet van de pasteltinten ben, vind ik het toch wel een schattige, lieve, leuke Sweet Sixteen taart geworden. En van alle wensen: helaas, de stippeltjes hebben het niet gered :p

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

https://lh4.googleusercontent.com/-_Qkwl-0xyQw/Uzdah7E9JAI/AAAAAAAAP-g/n1KPcL32ytQ/s640/2014-03-29%2520IMG_0548.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-SkEW1LzIk78/Uzdatc8HfeI/AAAAAAAAP-w/wMlQCKNoHnE/s400/2014-03-29%2520IMG_0552.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-cEXgSFu1V80/UziYROiSRgI/AAAAAAAAP_c/lrkeCUEb3Oc/s400/2014-03-29%2520IMG_0545.jpg

2

Re: Een Sweet Sixteen in pasteltinten...OK...SWEET!!

Wat een mooie taart. Prachtige kleuren, prachtige rozen :y  :thumb:  :thumb: !

3

Prachtige kleuren en wat een mooie strakke taart!

4

Heel erg mooi. Precies de juiste tinten bij elkaar. En heel mooie rozen!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Vera12345 schreef:

haha, je moest eens weten!! Mijn schoonzus heeft mij geholpen, en heeft de taarten voor mij gebakken (en ook de vullingen gemaakt). Nog nooit zulke schots en scheve en hobbelige zijkanten van taarten gezien (en zij ook niet)  :lol:  :lol: Geen idee wat daar misgegaan was.
Stonden even in dubio wat te doen: nieuwe taarten bakken of deze zien op te kalefateren. Laatste geprobeerd. Was dus een extra uitdaging (lees extra botercreme  :O ) om de taarten weer een beetje recht te krijgen.  :shh:  :shh:

6

LaLuub schreef:
Vera12345 schreef:

haha, je moest eens weten!! Mijn schoonzus heeft mij geholpen, en heeft de taarten voor mij gebakken (en ook de vullingen gemaakt). Nog nooit zulke schots en scheve en hobbelige zijkanten van taarten gezien (en zij ook niet)  :lol:  :lol: Geen idee wat daar misgegaan was.
Stonden even in dubio wat te doen: nieuwe taarten bakken of deze zien op te kalefateren. Laatste geprobeerd. Was dus een extra uitdaging (lees extra botercreme  :O ) om de taarten weer een beetje recht te krijgen.  :shh:  :shh:

Nou dat hebben jullie dan heel goed gedaan want het is absoluut niet te zien en ziet er heel erg mooi en strak uit!! :thumb:

Ik vind de kleuren heel erg mooi en je rozen PRACHTIG :)

7

Dank je Baklataart.

De jarige was ook helemaal verrukt van de taart. Ze had net "precies dezelfde echte rozen gekregen". En ze droeg een jasje in deze kleuren: het waren HELEMAAL haar kleuren!, zei ze. Dus alle credits voor de kleuren gaan naar de jarige jet toe, want ik zou zelf nooit lichtblauw met roze hebben gecombineerd.  =D
Maar toen dat eenmaal de wens was, heb ik deze tinten er maar van gemaakt.

Wel heel blij hiermee, want ik had best veel tijd aan de rozen besteed (ahum), en zou het erg jammer hebben gevonden als uiteindelijk de taart zou zijn mislukt (scheef of geen mooie kleurencombi). Dus viel me alleszins mee  :9  :D

8

Baklataart schreef:
LaLuub schreef:
Vera12345 schreef:

Nou dat hebben jullie dan heel goed gedaan want het is absoluut niet te zien en ziet er heel erg mooi en strak uit!! :thumb:

Ik vind de kleuren heel erg mooi en je rozen PRACHTIG :)

Maar nu nog wel even afwachten of de taart ook lekker was, of dat het één grote hap botercréme was  :think:  :O

9

Ik hou hier wel van...een heel mooie sweet sixteen.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Een hele mooi taart, de rozen zijn ook erg mooi gemaakt :y

En het is inderdaad niet te zien dat de taarten scheef en bobbelig waren  :thumb:

11

Bedankt voor de leuke reacties!
En wat je al niet kunt doen met een extra lik botercreme  =D

12

:thumb: erg mooi  :y 

heeeel anders dan die zebra- en panter wensen :rolleyes:  :O  ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Carien schreef:

Nogal  :lol: . Maar dat maakte ook wel dat ik in begin - toen ik de wensen doorkreeg - best een beetje bang was dat het een wat 'ouwelijke' taart zou worden, niet echt een lekker vrolijke/jeugdige/'spetterende' Sweet 16.  :shh:

14

Wat een mooie zachte chique taart!  :thumb:

15

LaLuub schreef:
Carien schreef:

Nogal  :lol: . Maar dat maakte ook wel dat ik in begin - toen ik de wensen doorkreeg - best een beetje bang was dat het een wat 'ouwelijke' taart zou worden, niet echt een lekker vrolijke/jeugdige/'spetterende' Sweet 16.  :shh:

Maar hij is wel echt 'sweet'!

16

yxc schreef:
LaLuub schreef:
Carien schreef:

Maar hij is wel echt 'sweet'!

Haha, vandaar ook de titel...Hij is wel écht SWEET geworden met deze zoete kleurtjes  :lol:  :9

17

Nou de taart is geweldig in de smaak gevallen (niet teveel botercreme dus!)  O-)  ;-)
Zo goed, dat ik hierdoor vanavond zelfs gevraagd ben een bruidstaart (4 a 5 lagen) te maken. SUPER!! Helemaal blij hiermee *D

18

:thumb: leuk!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

19

wauw!

20

Bedankt voor de leuke reacties! Erg leuk om te horen/lezen!! *D :P

21

Wow mooie taart hoor, mag ik vragen welke kleuren je hiervoor gebruikt hebt?

22

erg mooi.

23

Super mooi, de kleuren de roosjes ...........................heerlijk sweet hihi :thumb:

Lieve groetjes van Nicole

24

super!

..