1

Onderwerp: Mijn eerste handtas

Zaterdag vierden we de verjaardag van mijn nonkel en omdat ik liever een taart meenam dan de zoveelste pralines of chocolade paasei heb ik dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om voor de eerste keer een handtas te maken. Gevuld met bokkepootjesroom en hemelse modder. Afgesmeerd met Swiss Meringue botercreme en bekleed met marsepein.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7GC8MJY8.jpg

Vond het heel leuk om te doen.
Bedankt voor het kijken!

2

Re: Mijn eerste handtas

Cool, echt mooi gedaan hoor! Mag hopen dat mijn eerste handtas er ook zo mooi uit mag komen! *D

3

Echt heel erg goed gedaan!!! :thumb:

En een heel leuk idee om mee te nemen!!

4

Bedankt voor de fijne reacties!

@ Biancaa: valt echt reuze mee om te maken, moet je echt eens proberen. En dan resultaat wel hier showen he  :D

Echt mooi gemaakt!

Een handtas staat ook nog op mijn to do lijstje.

6

Cake&Bake schreef:

@ Biancaa: valt echt reuze mee om te maken, moet je echt eens proberen. En dan resultaat wel hier showen he  :D

Haha, ik zou niet weten waar ik moet beginnen!
Heb je een filmpje of een howto gebruikt of iets dergelijks?
Ik heb dat echt wel nodig als ik eenmaal de moed verzameld heb, om te doen :+

7

Ik heb gewoon een beetje rondgespiekt hier op het forum en gegoogled. Ik had wel al kleuren roze en zwart in mijn gedachten. En ik wilde ook graag een "ketting handvat". De opbouw is van deze is vrij eenvoudig, je snijdt je ronde biscuit in lagen en dan middendoor. Je klapt dan de halve lagen omhoog en dan krijg je deze vorm. Verder dan afsmeren en bekleden naar eigen keuze  :) Ik geloof dat er hiervoor een how to op het forum staat ook. Gewoon een keer proberen, is niet zo moeilijk en echt leuk om te doen.

8

Oke, cool! En heb je hem in 1keer bekleed of in delen?  =D

9

Leuk!! Mn vingers kriebelen ook om uit te proberen!

Lastig snijden en verdelen zeker  :D

10

Ik heb hem in 1 keer bekleed. Was een 20cm ronde vorm dus is nog goed te doen. Het enige wat ik lastig vond waren de "hoeken". Enkel de onderkant heb ik wel apart gedaan. Lagen eerst gesneden, dan doormidden. Lagen gevuld en dan de onderkant afgesmeerd en bekleed met marsepein. Dan de taart op de onderkant gezet, alle kanten afgesmeerd en dan in een keer bekleed met marsepein. Grote stukken rol ik meestal uit op plastic. Zo kan ik de lap opnemen met het plastic waardoor je meer steun hebt en het niet zo snel scheurt.  :y

Ik zou zeggen: dames, gewoon een keer doen, is superleuk.