1

Onderwerp: Oefen taartje

Wilde al zo lang dit is proberen en nu dus uit geprobeerd!!

Vind dat spuiten echt nog lastig en wat een hoeveelheid boter crème gebruik je ongemerkt!! :mad:

Handvat niet gemaakt dat vond ik zonde als probeersel dus dat moet er worden bij gedacht =D

Wel voor het eerst Italiaanse merengue boter crème gemaakt en gelukt :y 

Dus tips zijn welkom, wil het graag voor de Pasen maken :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MAKED3AW-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Z8SOFKV-D.jpg

2

Re: Oefen taartje

Het ziet er erg leuk uit! Volgens mij wordt het nog wat strakker en gebruik je minder botercreme als je een speciaal spuitmondje aanschaft voor de basketweave ;)

3

wat gaaf dat mandje ik sla het even op super leuk idee

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

4

Anna_4 schreef:

Het ziet er erg leuk uit! Volgens mij wordt het nog wat strakker en gebruik je minder botercreme als je een speciaal spuitmondje aanschaft voor de basketweave ;)

Dank je wel :)

Ik probeerde het eerst met dat spuit mondje maar daar kreeg ik van die bibber lijntjes mee  :grr:

ik heb  spuitmondje nr 47 ik weet niet of er nog andere zijn?

Eerst had ik op bakpaier met dat mondje geoefend en dat ging goed tot dat het op de taart ging :S

5

Wat leuk zeg!!!
Vind het al heel knap voor de eerste keer.

.. Want taart kan altijd!!

Ziet er leuk uit  :y

Ik heb zelf de basketweave nr 47 ngebruikt, dan heb je idd stuk minder botercreme nodig.

Wat leuk! Vind je het goed als ik hem opsla?

Love, peace and a blueberry muffin :P

Hij is super geworden Baklataart!!
Toppie gedaan, ziet er hartstikke leuk uit!

9

Oh, natuurlijk mag dat vind ik zelfs leuk =D

JoriNoordenbos schreef:

Wat leuk! Vind je het goed als ik hem opsla?

Dank jullie wel !! =D

10

Wat een leuk idee! Ik durf niet zo goed met botercreme en spuitmondjes aan de gang... Maar t lijkt me wel heel leuk als ik dit zo zie!

Bak me dan als je kan!

11

Vrolijk taartje  :D  heb je toch goed gedaan voor de 1ste keer  :thumb:

12

Wat een lief en vrolijk paastaartje :y

13

Knap hoor Baklataart! Ik heb me zelf nog niet aan het spuitwerk gewaagd. Lijkt me erg moeilijk om het netjes te krijgen. Vind het supergoed gelukt, zeker voor een 1e keer !!! Doe het je niet na  :shh:

En nu een wat dikkere laag botercreme geworden? Ach...dan maar een hapje boter extra...Het ziet er mooi uit!!  :D

14

Wat een gave taart!!! Vind hem super vrolijk en mooi!  :thumb:

15

Hoi Baklataart! Wat een leuk mandje!! Echt goed gedaan, zeker als eerste keer!! Zeker gezellig met lente en Pasen!!!

16

oh, wat een leuke reacties!!!

Word er helemaal blij van en ga vol goede moed het met Pasen nog een keer proberen :D

Dank je wel allemaal :thumb:

17

Ik vind hem alleszins heel erg leuk geworden. :thumb:

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

Mooie taart, heb me ook wel eens gewaagd aan spuitmondjes en botercreme maar dat kwam er niet zo mooi uit te zien.

19

Dank je wel :)

20

Ziet er echt goed uit en ook heeeeeel lekker!

21 Laatst bewerkt door lady-vall (02-04-2014 11:48)

Wauw! Dit wil ik ook proberen!! T lykt niet zo heel lastig maar dat is het dus wel?nog tips of valkuilen? Echt superleuk!
Is dat gras fondant uit de sugar craft gun? En heb je de taart wel gewoon afgesmeerd tegen het kruimelen of niet? Echt een super vrolyk paastaartje :D

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

22

lady-vall schreef:

Wauw! Dit wil ik ook proberen!! T lykt niet zo heel lastig maar dat is het dus wel?nog tips of valkuilen? Echt superleuk!
Is dat gras fondant uit de sugar craft gun? En heb je de taart wel gewoon afgesmeerd tegen het kruimelen of niet? Echt een super vrolyk paastaartje :D

dank je wel!!!

Het is niet echt echt moeilijk maar meer lastig omdat ik het zo netjes mogelijk wil doen!!
op die you tube filmpjes ziet het er allemaal zo mooi en glad uit en dat lukt mij dus echt niet!!!

maar ik zou als ik jou was het ook gewoon proberen , ik heb nu een iets groter basket wave spuitmondje gekocht dus dan gaat het misschien beter :lol:

23 Laatst bewerkt door lady-vall (02-04-2014 19:05)

Okee bedankt voor de positieve woorden!heb er nu al zin in! Zou je miss ook antwoord kunnen geven op myn vragen :o  :D ?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

24

lady-vall schreef:

Okee bedankt voor de positieve woorden!heb er nu al zin in! Zou je miss ook antwoord kunnen geven op myn vragen :o  :D ?

oh sorry, helemaal niet gedaan!!!!

Het taartje eerst gevuld en dun afgesmeerd met boter crème.

Daarna met boter crème de 'mand'gemaakt

Het gras heb ik ook met boter crème gedaan (dezelfde als de buiten kant alleen eerst even met groene kleurstof groen gemaakt)

Er op gespoten met het gras spuit mondje zoals deze:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … e-233-hair

zal jou ook zeker gaan lukken!!! :D veel plezier :lol: