26

Re: Purple chevron double barrel cake

Cake&Crumbles schreef:

Wat een onwijs gave taart zeg!! Echt super!
En ik ga de workshop van Eline doen in januari bij J4cake, ik ben al helemaal benieuwd!!

Dank je wel !
Succes...

27

Oh... nu snap ik wat jullie bedoelen.
Onder het karton heb ik aan de bovenkant van de eerste taart met ganache ingesmeerd zodat het karton vast zit en niet beweegt. Maar ik bekleed het niet met fondant. Ik smeer dus de taart in een keer met ganache en vervolgens bekleed ik de taart met fondant.
Het klopt dus... dat de onderste taart van de double barrel kaal is (behalve ganache dan). Maar zo hoort het ook.
In principe is dit een kwestie van veel oefenen en proberen, welke methode je het makkelijkst vindt.
Het bekleden van double barrel in een keer vergt ook een stukje handigheid. Omdat hoog is, krijg je makkelijk plooien aan de onderkant. Na 5-6 keer lukt het ook bij mij pas.
Ik ben ook benieuwd hoe Eline de workshop gaat geven.
Ik krijg ook veel vragen voor workshop, maar ik durf het nog niet   wink .
Succes !

Dank je wel voor de uitleg!! Als er ganache op zit is het niet zo'n probleem denk ik. Ik ga het gewoon eens proberen!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

28

Je durft het nog niet???!!!!
Nou, als iemand het 'moet' durven dan ben jij het!
Daar hebben we het afgelopen zondag nog uitvoerig over gehad tijdens het airbrushen van De Winter.

Niets dan lof voor jouw taarten!

Dolfijn schreef:
Puss In Boots schreef:

Wat een ontzettend knappe taart!!!  Ik ga dit hier even volgen, ben benieuwd hoe het allemaal juist in elkaar zit :-)

En eind van het jaar ga ik ook in de leer bij Eline, mag ik het zelf eens proberen, spannend!!

Ik ga de 28e december haar workshop doen in Vriezenveen. Jij ook?

Nee, ik ga 30 december bij  Delicious Taart in Tiel.  Vriezenveen is net iets te ver voor mij (dat zou bijna 3u rijden zijn). 
Wel spijtig, het had wel leuk geweest om iemand te "kennen" die ook ging...  Maar dan kan je je resultaat al online zetten en vertellen hoe het is geweest hé!

30

babycake schreef:

Je durft het nog niet???!!!!
Nou, als iemand het 'moet' durven dan ben jij het!
Daar hebben we het afgelopen zondag nog uitvoerig over gehad tijdens het airbrushen van De Winter.

Niets dan lof voor jouw taarten!

Dank je wel voor je compliment Irene...
Ik ga hierover zeker nadenken. Wie weet...

31

Dit is in één woord SCHITTEREND.

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen

32

Denk vooral niet te diep na.
Gewoon DOEN!!! :D  ;)

Prachtig!

34

Dank je wel !

35

Gewoonweg spectaculair.  zowel de strepen (zeer mooie kleuren) als het afsmeren.  Zo glad!!!!!!!!!!

36

Hoi Riany,

Bekleed je de cake drum ook mee? Of verhuis je de taart nadat deze is afgesmeerd naar bijvoorbeeld een karton?

37

In dit geval bekleed ik de drum ook mee.
Succes!

38

prachtig en wat een mooie kleuren combinatie

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

Wauw wat is hij schitterend!!!

40

Wow, hoe krijg je dat zo strak afgesmeerd zeg, top!

.. Want taart kan altijd!!

41

Wow, echt prachtig. Zowel mét als zonder de fondant. Ik heb het wel eens geprobeerd, afsmeren met ganache. En hoewel heel erg lekker ;-), totaal niet strak. Lukte echt van geen kant. Dus als je daar nog tips voor hebt????

42

Prachtige taart :thumb: !
Nu snap ik het double barrel principe iets beter... het taartkarton zit dus in de taart... gaat de ganache dan niet naar karton smaken :think: ?

43

Chantaldb schreef:

Wow, echt prachtig. Zowel mét als zonder de fondant. Ik heb het wel eens geprobeerd, afsmeren met ganache. En hoewel heel erg lekker ;-), totaal niet strak. Lukte echt van geen kant. Dus als je daar nog tips voor hebt????

Wellicht een workshop bij mij volgen ?
;-)

44

Jet1975 schreef:

Nu snap ik het double barrel principe iets beter... het taartkarton zit dus in de taart... gaat de ganache dan niet naar karton smaken :think: ?

Nee hoor deze karton is een dubbelzijdig vetvrije karton (goud en zilver)

45

Riany schreef:
Jet1975 schreef:

Het is toch logisch dat er geen fondant tussen de double barrel zit? Lijkt mij tenminste. Het lijkt me ook juist lekker dat er geen extra fondant zit, aan de zijkant zit genoeg ;) en niet iedereen houdt ervan. Ik zou wel eens een workshop afsmeren met ganache willen volgen, die botercreme vind ik niet te pruimen. Is het lang houdbaar? Wat ik wil vragen is of je de ganache dan kunt bewaren als je over hebt.
Top taart, super strak!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

46

Lot schreef:
Riany schreef:
Jet1975 schreef:

Het is toch logisch dat er geen fondant tussen de double barrel zit? Lijkt mij tenminste. Het lijkt me ook juist lekker dat er geen extra fondant zit, aan de zijkant zit genoeg ;) en niet iedereen houdt ervan. Ik zou wel eens een workshop afsmeren met ganache willen volgen, die botercreme vind ik niet te pruimen. Is het lang houdbaar? Wat ik wil vragen is of je de ganache dan kunt bewaren als je over hebt.
Top taart, super strak!

Ja hoor... ganache die overblijft kan je nog bewaren (zelf invriezen).
Mocht je interesse hebben in workshop taart strak afsmeren, ik geef samen deze workshop samen met Tamara. Stuur mij maar een PB.

47

Wauw.... Sprakeloos