1

Onderwerp: Rechtstaande figuurtjes en vormen

Beste medebakkers!

Binnen twee weken is mijn dochtertje een eerste keer jarig en ik zou graag een maya de bij - taart maken...

Ik zou het volgende willen proberen:

Ik zou de taart in groen bekleden en daarop een rechtstaande regenboog met haar naam willen zetten alsook een Maya :)

Ik heb volgende vragen:
- hoe laat ik de regenboog mooi staan? Ik zou suikerpasta gebruiken denk ik...
- hoe kan ik haar naam ik mooie letters schrijven zonder uitstekers want die heb ik niet... Suikerpasta? Icing?
- hoe laat ik de Maya rechtstaan ?

De taart zelf zou een basisbiscuit met aardbeienvulling zijn...

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Grtjs,

Cath

2

Re: Rechtstaande figuurtjes en vormen

Hoi,

Misschien kun je haar naam in een mooi lettertype uitprinten en dat lamineren of in een plastic hoesje stoppen. Dan met chocola eroverheen schrijven, even laten drogen en op de taart plakken!

Succes ermee!

3

Dat kan ik eens proberen :) klinkt wel leuk!
Mercikes!

4

Als je de fondant verstevigt met tylose hardt deze mooi uit. Je moet dan wel op voorhand je regenboog en maya maken (liefst een dag of 4), zodat ze mooi de tijd hebben om te drogen.
In de figuurtjes stop je vast prikkers, zodat je ze later in de taart kunt steken.

Je kunt ook haar naam printen (bijvoorbeeld in het lettertype van maya de bij) en dat uitsnijden uit fondant. Je knipt de letters uit en legt die op een plak dun uitgerolde fondant en snijdt ze met een scherp (hobby)mesje na.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=234444

misschien heb je hier iets aan??

Succes in ieder geval!

6

Oké bedankt voor de tips !

Ik probeer het uit en rond 14 april komen de foto's online :-)

Grtjs