1

Onderwerp: Stappenplan voor vullen en afsmeren

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, en heb nu zelf 1 taart gemaakt.
Mijn vraag is of jullie misschien een goed stappenplan kunnen sturen. Ik lees en zie namelijk verschillende stappen op internet, maar ben benieuwd wat nou het beste is.

Het gaat om een normale basic taart. Ik ben vooral benieuwd hoe jullie het doen qua wanneer je wat in de koelkast/vriezer zet en wat je waarvoor gebruikt.

Alvast bedankt!

2

Re: Stappenplan voor vullen en afsmeren

Ik denk dat ieder voor zich de beste manier moet bepalen. De een smeert af met botercreme, de ander met ganache. De een gebruik instant mixen, de ander mengt zelf alle ingrediënten. De een spuit dijkjes voor vullingen, de ander niet. De een gebruikt koelkastvullingen, de ander niet.
Er zijn heel veel how to's te vinden en ik denk dat je zelf moet uitproberen wat het beste werkt voor jou.

Wat bedoel je met de vraag over koelkast/vriezer en wat voor gereedschappen (?) je bedoeld met 'wat je waarvoor gebruikt'?

3

Met koelkast/vriezer bedoel ik bijvoorbeeld; zet je de taart na het afsmeren in de koelkast om op te stijven of ga je meteen verder?

Heb je anders een aantal links waar goed wordt omschreven per stap wat je moet doen? Ik vind genoeg filmpjes maar het wordt telkens anders gedaan en daardoor raak ik een beetje de kluts kwijt haha!

4

Even de zoekmachine gebruiken :) http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=169809

Ik laat m'n taarten idd altijd opstijven in de koelkast :)

5

Ik laat ook de afgesmeerde taart opstijven. Minstens een uur. Dan de volgende laag. Dan weer een uur. Dan met warme spatel de taart superstrak maken. Dan weer in de koeling terwijl ik de lap uitrol. Dan bekleden. Dit is mijn manier, maar er zullen er inderdaad veel zijn die het anders doen. Ik deed dit ook niet gelijk vanaf de eerste dag, hoor!  ;)  Je komt er bij elke taart weer achter wat  je wel/niet handig vind werken. Zo lijkt The Mat, bijv,  waar velen helemaal wild van zijn, mij een superonding  ;)

6

Thanks! Hiermee moet het wel lukken!