Onderwerp: Puzzelen.. waar gaat het fout? :(

Ik vraag me af.. Waar gaat het fout..

Ik heb al meerdere puzzelplaatjes gemaakt maar vind het best lastig. Ik werk met marsepein.. Maar heb vd week een puzzelplaatje met fondant gemaakt. Het oogt niet moeilijk.. En toch is het resultaat niet zoals ik wil.

Mijn marsepein/fondant blijft niet mooi liggen tijdens het uitsnijden.. Het gaat soort vervormen.. Weet niet zo goed of ik het zo duidelijk uitleg..

Ik snijd met een scherp mesje en ik heb ook een mesje/tooltje maar ook daarmee vind ik het lastig.

Een hand krijgt hierdoor niet mooie ronde vingers.. Soms lijntjes lijken wat puntig..

Er komen weer drie puzzelplaatjes aan op bestelling.. Zo moet ik een vrachtwagen maken, Quick boys logo en abraham..

Kan iemand mij vertellen wat ik anders kan doen.. Ik.wil.dit graag onder de kbie krijgen!!

Alvast bedankt!
Liefs Taartensprookje

2

Re: Puzzelen.. waar gaat het fout? :(

Ik laat mijn fondant altijd iets drogen na het uitrollen en snij daarna met een hobbymesje stukje voor stukje mijn plaatje uit. Dus niet in één haal je plaatje uit willen snijden. Rustig aan, bij goed licht werken en geen druk geven, een scherp mesje glijdt als het goed is bijna vanzelf wel mooi door je fondant.

3

Ik puzzel ook met marsepein. Ik snij ook met een hobbymesje uit, maar zorg dat deze goed scherp is en maak deze heel vaak schoon. Het mesje gaat nl best wel snel plakken, waardoor je er niet goed meer mee kan snijden en dus haaltjes krijgt. Ik rol ook niet te dun uit en werk met diepte ipv alles uitsnijden en tegen elkaar aan leggen. Handen zijn inderdaad het moeilijkst, net als ogen, om die mooi te krijgen. Bij handen snij ik eigenlijk alleen de vingers los en maak deze een beetje rond met een tooltje. Soms, wanneer ik fijn snijwerk heb, doe,ik er wat tylose doorheen. Dan vervormt de marsepein minder. Of ik gebruik FunCake marsepein. Deze is iets minder zacht dan de bv de Zeelandia

Allebei ontzettend bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat het met jullie tips beter gaat lukken.. het lijkt allemaal nl niet heel erg moeilijk.. een plaatje puzzelen.. maar als ik dan ermee aan de slag ga bind ik het nog best lastig!