1

Onderwerp: vraagje spiderman

Mijn neefje wil dit weekend een spiderman-taart. Is het het handigst om die lijntjes met icing proberen te spuiten? Heb weinig ervaring met icing, maar heb de spullen. Of kan ik toch beter gewoon van marsepein de lijntjes maken? Ik heb daar niet zo'n ding voor (weet ff niet hoe die heet) en vind het altijd lastig om die rolletjes te maken die dan overal even dik zijn ongeveer. Of kan ik icing en marspein beetje combineren?

Heeft iemand tips? Sorry als het verhaal een beetje vaag is zo hoor  :o

2

Re: vraagje spiderman

Een sugargun heet het. Misschien worden de lijntjes een beetje bibberig met icing? Is denk ik gewoon een kwestie van uitproberen. Als je toch marsepein wil gebruiken, kan je de rolletjes gelijk krijgen door ze uit te rollen tussen twee satehprikkers (of lolliestokjes of iets).

3

Als je niet zo'n sugargun hebt, zou ik proberen de lijntjes met zwarte kleurstof te maken. Ik heb een Spiderman taart gemaakt en ik zou denk ik gek worden als ik die met de hand had moeten rollen  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

Dunne lijntjes die gelijkmatig zijn maak je door eerst metd e hand te rollen en als laatste ze heen en weer te rollen met een smoother. Als je geen ervaring hebt met icing worden de lijntjes idd snel bibberig. Het is dan vooral belangrijk dat je bij het begin aanzet en dan je tip een beetje omhoog houdt en op de plek waar je wilt eindigen weer neerzet.