1

Onderwerp: welke candymelts? of toch maar chocolade?

Hoi allemaal,

ik had even een vraagje ivm candymelts of smeltchocolade.
Ik lag altijd in oorlog met de melts van wilton, en heb heel lang fijn gewerkt met de chocola van sweetchoice.  Ik doe niets anders, maar plots is het daar ook oorlog, en ik hoor het ook van anderen...
Dus, op zoek naar weer wat anders!

Welk merk gebruiken jullie graag?  Is de callebaut met kleurtjes en smaakjes zijn meerprijs waard?
of al iemand ervaring met de melts van PME?

alvast bedankt voor het advies!

groetjes!

2

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

ik heb pas geleden ongeveer hetzelfde probleem gehad. Alleen gebruikte ik altijd baby melts en die zijn niet meer verkrijgbaar.

Ik heb funcakes melts uitgeprobeerd ( heb nl ook altijd ruzie met wilton) en ik ben om. Wat een top dingen. Mooi dun.. meteen klaar om te dippen.

Succes ermee

Gr Pien

3

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

oh, bedankt!! ga ze zeker ook ns proberen dan.
Net nog vernomen dat die van pme ook goed zouden smelten, en lekker van smaak zijn.  En dat je niets hoeft toe te voegen zoals bij wilton wel vaak het geval is.. 
misschien  ook eens het proberen waard dan  =D

4

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

pme nooit geprobeerd.. dus geen ervaring mee:)

gr pien

5

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

Hallo
Wie heeft er een tip voor mij om cupcakes ipv fondant met iets anders te bekleden, het moet iets zijn dat en gluten en lactose vrij is!

6

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

Ganache van pure chocolade ( wel even goed opletten welke je pakt want sommige zijn noet lactose/gluten vrij en anderen wel) met alpro soja slagroom uit het koelvak.

Dit opkloppen en spuiten

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

Gister heeft mijn vriend voor mij Callebaut callets meegenomen, deze ga ik dus snel maar eens proberen te smelten, erg benieuwd hoe dat gaat! Ik heb gehoord dat je dat ook kan kleuren met candy colours? Candymelts heb ik hier wel liggen, maar nog niet gebruikt om eerlijk te zijn...

8

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

Callebaut :) Ik gebruik deze al jaren, nog nooit problemen mee gehad

Less is more :)

Re: welke candymelts? of toch maar chocolade?

D_niEsZz schreef:

Callebaut :) Ik gebruik deze al jaren, nog nooit problemen mee gehad

Mag ik vragen of je deze ook kleurt en zo ja waarmee? Gebruik je gewoon de wilton potjes of candy colours?