1

Onderwerp: Chocoladebiscuit vraagjes

Beste bakgenootjes,

Ik heb een bestelling voor een bruidspaar en nu willen ze chocoladebiscuit.
Ik werk altijd met standaard biscuit en dat bevalt me prima, maar nu vraag ik mij af is het het beste om bichuit van de shop te gebruiken of het beste zelf?

Ik heb hier heel wat gewone mix liggen, kan ik hieraan cacaopoeder toevoegen of is dit niet mogelijk?

Heeft iemand toevallig een pak liggen thuis? Zou je mij dan de hoeveelheden mix en ei kunnen doorgeven die erop staan, zodat ik weet hoeveel pakken ik evt zou kunnenbestellen?
De tabellen op de site zijn allemaal van vanille helaas!

Alvast bedankt

2

Re: Chocoladebiscuit vraagjes

Je kunt cacaopoeder toevoegen en dan ook extra ei, geloof ik, maar ook tijdends de laatste 2 (langzame) minuten van het mixen een gesmolten, enigszins afgekoelde (maar uiteraard nog wel vloeibare) reep chocolade toevoegen (of meerdere repen als het om grotere taarten gaat).

Even zoeken bij bakken & vullen met zoekterm choco(lade)biscuit en je komt hierover best veel onderwerpen tegen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=149071

4

met gesmolten choco vind ik veel lekkerder worden dan met cacao erbij  :Y

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

5

Ja, ik heb laatst ook gewoon cacao bij de gewone mix gedaan, het werd wel lekker maar best droog. Dus waarschijnlijk is echte chocolade erbij inderdaad lekkerder.

6

Bedankt

7

Voor een bestelling zou ik persoonlijk wel kiezen voor de mix  :Y

Tenzij je nog genoeg gelegenheid hebt om diverse recepten uit te proberen voor een zelfgemaakte choco-biscuit ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

8

Toevallig gisteren een bestelling gekregen voor een chocobiscuit (gevuld met vanillecreme). De vorige was zeer goed bevallen  :) . Dit was ook met gesmolten chocolade...
Je moet er inderdaad wel een extra ei doorheen doen (zie topic die Djehr geplaatst heeft) zodat de biscuit niet te droog wordt.