Onderwerp: taart stapelen met chocolade?
Hallo,
Ik ga volgende week een taart maken van 3 lagen:
onderste laag 24 cm, 'normaal' biscuit en champagnecreme met frambozen als vulling (creme maken van mascarpone losgeroerd met champagne, vanillesuiker en dan geklopte slagroom),
middelste laag 16 cm, chocoladebiscuit en rumcreme (zelfde als de champagnecreme maar dan rum en verder geen frambozen erbij),
bovenste laag 12 cm, ook weer chocoladebiscuit en rumcreme (want anders blijven er restjes over )
Ik heb al wel van die taartkartonnetjes voor tussen de taarten.
Maar nu vraag ik mij af wat ik het beste kan gebruiken als (eetbare) dowels.
Ik heb van die Mikadosticks van LU, die koekjes met melkchocola eromheen, dat lijkt me prima om in de middelste taart te doen zodat alleen de kleine daarop steunt, maar ik wil in de onderste graag iets met witte chocola. Plus: dat moet dan extra stevig zijn omdat het 2 lagen moet kunnen dragen.
Ik zat al te denken aan gewoon een reep witte chocola maar dat is vrij lastig te breken op de juiste lengte (het breekt nogal snel). Hebben jullie tips voor iets met witte chocola? Manier van op juiste lengte maken of andere tips? En hoeveel dowels zijn er nodig om die andere twee te kunnen dragen?
Witte Kitkats lijken mij heel geschikt, maar die kan ik nergens vinden. Chunky lijkt me wel heel erg lomp..
Alvast bedankt!