1 Laatst bewerkt door mariawoddema (17-03-2014 20:12)

Onderwerp: Fruit in slagroom zonder doorlopen

Hej,

Ik zit met een probleem. Ik heb een opdracht voor een bruidspaar en de bruid wil frambozen en slagroom. Omdat ik niet ervaren ben, heb ik een proeftaart gemaakt en daarvoor diepvriesframbozen gebruikt. Deze eerst laten ontdooien op keukenpapier en toen de taart gevuld met slagroom en daar de frambozen in gestopt. Maar toen ik, toen deze af was, de taart aansneed, zag ik dat de kleur van de frambozen door de slagroom was gelopen.
Ik wil graag dat als je taart aansnijdt, dat je dan een mooie witte laag ziet, met daarin mooie stukken framboos.
Moet ik verse frambozen gebruiken of is het misschien een idee om de frambozen voordat ik ze tussen de slagroom doe eerst even onder te dompelen in een beetje gelatine? Of de frambozen bevroren en al in de slagroom te doen?
Iemand een oplossing?

2

Re: Fruit in slagroom zonder doorlopen

Ik weet niet of verse frambozen niet doorlopen. Als je ze er heel in doet, zal het wel meevallen.
En anders twee aparte lagen maken? Eén laag frambozen en één laag (aangevette) slagroom?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Ik heb weleens diepvriesframbozen gebruikt. Deze heb ik niet eerst laten ontdooien, maar bevroren in de meringue botercreme "gedrukt". Dit ging prima!
Voor een bruidstaart is het misschien handiger geen slagroomvulling te gebruiken. De taart staat vaak een tijd(je) buiten de koeling. En aangezien slagroom een echte koelkastvulling is...
Misschien nog even overleggen met het bruidspaar? Succes!

4

Omdat (meringue)botercreme 'vettiger' is, zal de kleur minder doorlopen inderdaad.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

hm, misschien dan toch maar botercreme gebruiken idd.
Thanks!

6

Alleen diepvriesfruit loopt door, met verse frambozen heb je daar nauwelijks last van. Succes!

7

Ik zou inderdaad verse frambozen gebruiken, ik vind diepvries zo slap & ranzig. Goed voor puree maar niet om zo in de taart te doen, bah. Die geven idd ook erg veel kleur af. Maak lekker klein taartje voor jezelf met dezelfde vulling met verse frambozen

i just LOVE it!