Onderwerp: welke basis
hoi hoi
welke basis kan ik het beste nemen voor een bruidstaart ,gewone cake of biscuitdeeg of misschien nog iets anders ?
en zijn daar kant en klare mixen in en wat is dan het lekkerste ?
gr miranda
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welke basis
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi hoi
welke basis kan ik het beste nemen voor een bruidstaart ,gewone cake of biscuitdeeg of misschien nog iets anders ?
en zijn daar kant en klare mixen in en wat is dan het lekkerste ?
gr miranda
Dat ligt er net aan wat de smaak van het bruidspaar is en wat je zelf goed kunt maken. Ik zelf lust geen biscuit en heb principieel iets tegen mixjes gebruiken, dus ik maak zelf nooit biscuit maar altijd cake. Onze bruidstaart wordt ook cake. Maar de meesten zijn volgens mij van biscuit, puur omdat dat nou eenmaal het meest gebruikt wordt om taarten te maken.
Er zijn genoeg kant-en-klare mixen als je die wil gebruiken, maar wat dan het lekkerste is is ook weer een kwestie van smaak...
Persoonlijk ga ik voor biscuit omdat dat luchtiger is, cake vind ik te machtig.
Persoonlijk ga ik voor biscuit omdat dat luchtiger is, cake vind ik te machtig.
Ik vind het met cake juist niet lekker, omdat cake van zichzelf al vrij zwaar is en een uitgesproken smaak heeft. Dan wordt de taart helemaal zo'n zware hap!
Biscuit is lekker luchtig en vrij neutraal van smaak. Dat kun je dus heel goed combineren met allerlei smaakjes vulling.
Maar smaken verschillen en ik zou dus aan het bruidspaar vragen wat zij willen!
Tussen biscuit en cake (mix of geen mix) zitten natuurlijk ook nog variaties. Ik zou zelf in geval van een bruidstaart gaan voor waar je ervaring mee hebt...
de meeste mensen (in nederland) gebruiken voor een taart biscuit volgens mij en geen cake. en ik gebruik altijd de biscuitmix van funcakes. lekker, luchtig en gaat altijd goed.
Ik vind cake juist ook niet lekker als basis. Cake alleen met marsepein, misschien een heel dun laagje vulling, vind ik wel lekker. Maar cake met vulling zoals botercreme, bbr, slagroom vind ik niet lekker en veel te zwaar. Komt ook nog bij dat het mij nooit goed lukt om een cake te bakken in een andere vorm dan een cakeblik. Biscuit heeft een, zo goed als neutrale smaak, waardoor de vulling beter uitkomt.
Er is wel een recept op het forum die tussen cake en biscuit in zit, maar weet zo niet waar.
Maar ik zou het toch eerst met het bruidspaar overleggen. Ik zou iig geen cake willen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welke basis