1

Onderwerp: Puzzeltaart

Hey hey,

Dit weekend maak ik een puzzeltaart van minnie mouse.
Ik vroeg me enkel nog af op welke manier ik bvb de roze strik met zwart kan omlijnen...
Ik dacht aan icing maar om die zwart te krijgen ?! Hoeveel zwart heb ik dan niet nodig...
Ik dacht ook aan zo een tube zwarte icing maar kan ik daar fijn mee spuiten en is dit daarvoor geschikt?

Iemand die me kan helpen want ik moet ze morgen beginnen maken..

Mercikes!

Cath

2

Re: Puzzeltaart

Icing is wel zwart te krijgen, maar daar gaat wel wat kleurstof in. Ligt er ook een beetje aan welke je hebt. Ik heb de extra black van sugarflair en daarmee gaat het prima.

Ik maak de lijntjes meestal van fondant, met de sugargun. Zelf rollen gaat ook, als je dat tussen twee sateprikkers doet.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Is fonfant niet te hard voor sugar gun? Ik krijg dat er nooit door...

Hoe rol je fondant juist zo fijn met satéstokjes?

Grtjs

4

Als je fondant goed soepel kneed, liefst met wat crisco erdoor lukt het wel. Vooral bij zwart  en het kleinste ronde gaatje is het hard werken, maar het gaat.

Met satéstokjes werkt als volgt:
Neem een rolletje fodant en leg dat tussen 2 satéstokjes (alles in dezelfde richting), en begin te rollen zoals je normaal een worstje of een sliertje zou rollen. Doordat je satéstokjes als geleiders gebruikt wordt het overal even dik. Zeker als je met een smoother rolt ipv van met je vingers.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Ik vind het persoonlijk het mooist om met dit soort dingen een lijntje te maken met de sugercraft gun. Krijg je een leuk effect mee.

Ik doe altijd fondant erin. Eerst goed kneden en soepel maken (eventueel met wat crisco) en dan erin doen. Gaat prima! :)

6

ik zou ook de sugargun gebruiken.

7 Laatst bewerkt door denise1968 (15-03-2014 22:39)

Eventueel de zwarte fondant heel even in de magnetron maar niet langer als 10 seconden dan even voelen en kijken of het nog langer kan. Zwart van funcake gaat bij mij prima door de sugargun heen.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

8

Bedankt voor de reacties...
Ik heb het voorlopig zelf gerold aangezien ik het niet door de sugargun kreeg.

Ben nog een beginner en sukkel nog wat verder :-)

Taart staat bij de taartenparade...

Grtjs

9

Een beetje laat misschien, maar je zou het ook kunnen proberen met die dropjes van Haribo. Die opgerolde dropjes, die uit 2 slierten bestaat! Heb ik eens gebruikt om een Donald Duck mee te 'omlijsten',  dat werd heel mooi en strak!
Tip voor de volgende keer!

10

Thx!!!!