1

Onderwerp: tyloselijm blijf je zien op taart?

Hoi, ik heb vandaag een taart gemaakt met tekst van royal icing  (uitgehard) en heb ik daarna met wat tyloselijm op de taart geplakt, alleen om de letters zie je nu de lijm zitten trekt dat nog weg of hoe krijg ik dat weg?

2

Re: tyloselijm blijf je zien op taart?

heb je een foto van je taart? dan kunnen we je tips geven. Ip moet je altijd heel zuinig zijn met tylose omdat het vlekken geeft. Maar misschien kan je door bv de letters er af te halen en op een schildje te plakken de vlekken camoufleren.

3

Weet niet of het duidelijk te zien is maar het is wel duidelijk in het echt ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3DBZFKVX-D.jpg

4

Die krijg je niet meer weg  :nooo . Tip voor de volgende keer.....met een heel dun kwastje (00) de letters aanstippen. Of wanneer de taart net uit de koelkast komt, de letters er op leggen. Door het temperatuurverschil wordt de taart wat vochtig, waardoor de letters vanzelf blijven plakken (geldt alleen voor letters òp de taart) .
Bij deze taart zou je een lint met de tekst over de lijm kunnen leggen. Zie je er niks meer van  ;)
Leuk beertje trouwens  :Y (forever friends?)

5

Dank je, moet een soort me to you beertje voorstellen. Eerste keer dat ik een beertje had geboetseerd dus vind hem best gelukt :D
Wat jammer van die letters, maar ja een les voor de volgende keer ;)
Het wordt morgen opgehaald dus laat het nou wel zitten dan.

6

Het zal wel iets opdrogen maar je zal het wel blijven zien. Zoals Esther al zei... met het dunste
penseeltje iets vochtig maken. (ik gebruik ook vaker afgekoeld, gekookt water maar echt alleen maar vochtig maken.)