1 Laatst bewerkt door Taartensprookje (11-03-2014 18:45)

Onderwerp: Minion

Minion taart!

Het ging niet zonder slag of stoot...
Gister de taart gebakken.. Vanmorgen flink
gaan kneden, uitrollen.. Heel de lap over de taart
gelegd.. Een klein scheurtje.. Omdat het met mooi
recht krijgen niet wilde lukken.. Overal plooien
En tijdens het wegwerken scheurde alles...

De hele lap verwijderd en omdat de taart zelf
Verschoven was zat er botercreme aan de marsepein..
Zat maar 1 ding op.. Weggooien! Toen kwamen er
Wel wat tranen want ik had nog maar heel einig en wilde
Deze minion maken...

Hup naar de winkel.. Ze hadden bij ah nog gele fondant dus dat maar gekocht... Ff wandeling gemaakt en toen opnieuw begonnen!

En zie hier resultaat!

http://i61.tinypic.com/2vtcpp0.jpg

Bedabkt voor het kijken!

2

Re: Minion

Hey Taartensprookje, Ik vind m gelukt!! Wel balen van je marsepein... Is je fondant er wel goed opgekomen?
De ontvanger van de taart zal er wel heel erg blij mee zijn geweest!

Deze is gemaakt van fondant en dat ging een stuk beter! Morgen langs een vriendin om hem te brenhgen!
ik vind m ook zeker geslaagd nu.. tuurlijk zie ik wel wat minpuntjes maar na wat er mee gebeurde vanmorgen met de marsepein ben ik nu toch stiekem wel trots op mijn minion!

Frustrerend hè, als het zo tegenzit!

Goed dat je jezelf toch weer hebt herpakt en opnieuw bent begonnen :) Leuk idee zo, met dat taartje! Erg grappig :P

5 Laatst bewerkt door Esther68 (11-03-2014 20:09)

Leuk! Ik moet zeggen....een Minion bekleden lijkt makkelijk, maar viel bij mij toch ook tegen. Misschien omdat deze hoger zijn?
Maar even over de bc op je lap....wanneer ik de lap (van de mislukt beklede taart) eraf haal, schraap ik de botercreme er zoveel mogelijk af. Vaak lukt dit goed met zo'n paletmesje. Als het er te vast op/in zit, snij ik dit hele stuk eruit. Er zit dan eigenlijk niks meer op. Dan kneed ik het goed door en bekleed dus met dezelfde marsepein. Overgebleven marsepein gooi ik weg. Ik denk dat dit echt geen kwaad kan  ;) . Taart wordt dag erna opgegeten en bv niet ingevroren
Taartje is idd ook goed gelukt  :Y

6

Knap gedaan!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Wauw bedankt allemaal voor de reacties. Ik wilde ontzettend graag deze minion maken, dus mezelf herpakken zag ik als mijn missie en gelukkig kon ik nig hele fondant kopen.. amders had deze taart hier nu niet gestaan.

Er zat vrij veel botercreme aan de lap. Ik heb geprobeerd het meeste met een mesje weg te halen, maar ik merkte daarna al dat het helemaal niet meer lekker uitrolde, enorm plakkerig was.. dat ging me echt niet lukken en ben ook blij dat ik tochmaar opnieuw begonnen ben.

Ik had een filmpje zitten kijken op youtube en heel moeilijk ziet het er niet uit.. maar daar kom ik nu helemaal op terug, want hij js absoluut niet makkelijk om te bekleden.. ik denk idd dat dit komt ook omdat ie erg hoog is...!

Bedankt voor de feedback en positieve berichtjes!

8

Hij is echt goed gelukt :D

En je ziet dat je doorzettingsvermogen beloond wordt  :)

Je vriendin zal er vreselijk blij mee zijn.

Jammer dat het scheurde en het lijkt mij ook echt heel lastig!!

En gelukkig kon je nog geel vinden, misschien een idee om als je er nog is een maakt om half marsepein en half fondant te doen, heb ik hier al vaker gelezen en dat schijnt ook beter te gaan :/

Had je nog verschillende kleurtjes aan de binnenkant gedaan?

Sorry Baklataart, zie dat ik helemaal nog niet gereageert had! Mijn vriendin vond m geweldig! De binnekant was met verschillende kleuren en die kwam ze ook ff laten zien op fb! Helemaal leuk! Ben blij dat t uiteindelijk nog gelukt is!

10

Leuk geworden! Ik heb vorige week ook een Minion taart gemaakt en wat ik heb gedaan is een gele lap om de taart heen gerold, dan smoothen en dan op en bovenkant een cirkel leggen en smoothen met de lap eronder! Werkt perfect want de zwarte rand van de bril kun je over die rand waar ze bij elkaar komen doen dus lijkt het alsof je het in 1x hebt gedaan :)

11

de aanhouder wint ;) en het is je gelukt

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !