1

Onderwerp: Bult op de cake

Iedere keer als ik een cake bak komt er een enorme bult op

heb hem in het midden van de oven op 160 graden iemand tips waardoor ik niet zo,n enorme bult krijg

2

Re: Bult op de cake

dan staat je oven te warm :)
10 graden lager proberen (of 20; ik bak 140 graden hetelucht ;-) ); kan zijn dat de cake dan iets langer moet bakken.
Bake-even-strips werken ook als een tierelier :y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

ok thx

4

Hoi! Ik ben hier net nieuw. Ik werk in een banketbakkerij. Wat wij gewoon altijd doen is de taart onderste boven laten afkoelen. Dan wordt de bovenkant vanzelf plat. En wat ook misschien helpt is het bakblik minder hoog vullen. Wel opletten dat de taart door de warmte niet gaat plakken.

5

Inderdaad op zijn kop storten. Denk dat de meeste dat ook doen  ;) . Ik smeer mijn beslag tegen de rand van het blik omhoog, zodat ik een kuil krijg. Hetelucht max 150 idd. Mijn biscuits zijn zo goed als plat. Boven en onder  ;)

6

Esther68 schreef:

Inderdaad op zijn kop storten. Denk dat de meeste dat ook doen  ;) . Ik smeer mijn beslag tegen de rand van het blik omhoog, zodat ik een kuil krijg. Hetelucht max 150 idd. Mijn biscuits zijn zo goed als plat. Boven en onder  ;)

Dat doen wij in de bakkerij ook altijd. Het beslag als een kuil in het blik doen :)  baktemperatuur verschilt bij iedere oven. Maar inderdaad rond 160 graden is goed.

7

als dit daadwerkelijk om een cake gaat met een hoge bult, zakt die op de kop echt niet plat hoor :)

maarruh, even voor mijn nieuwsgierigheid.... ineens duiken er allemaal bakkers op op het forum.... :think: hoe dat zo?  O-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl