1

Onderwerp: Hoe maak ik een lekkere botercreme?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe in deze forum, maar ik volg jullie al een tijdtje. Ik maak af en toe een taart. Tot nu toe lukt alles gewoon goed, na de botercreme na dan. Ik wil mijn taart met botercreme afsmeren, maar ik kan de botercreme niet zo lekker en soepel maken zoals ik in de videos zie. bij mij wordt gewoon net als een blokje zoete boter en niet echt een creme.

Ik neem altijd 250 g roomboter en 250 suikerpoeder en dan goed mixen. doe ik dat goed of moet het anders. graag jullie hulp.

2

Re: Hoe maak ik een lekkere botercreme?

je moet echt heeeel lang mixen ;)

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

ik volg dit ook even want gisteren is mijn itiliaanse botercreme ook een brok boter geworden lol stevig en niet echt luchtig:)

4

Zorgen dat de boter lekker zacht (op kamertemperatuur) is, suikerbakkerspoeder erbij en echt superlang mixen 15-20 min. De kleur zal witter worden en erg smeerbaar en zacht!

Succes!

5

Inderdaad zorgen dat de boter goed zacht is, daarna lekker romig mixen. Dan de suikerbakkerspoeder er gezeefd bij doen en mixen maar!

Anders misschien een keer de botercreme van de shop proberen? Die is ook altijd lekker en kan eigenlijk niet mislukken. Kan je ook mee afsmeren.

6

Ik mix de boter eerst 7-8 mi, dan de poedersuiker erbij, dan weer 7-8 min. Ik heb er juist last van dat mijn bc te zacht is gelijk na het mixen  ;)
Maar in de koelkast wordt botercreme weer hard. Dan moet je deze op kamertemperatuur laten komen (voorkeur) of in de magnetron doen (per 10 sec kijken) Dan nog even doormixen. Tenminste......ik neem aan dat je dit bedoelt? Buiten de koelkast wordt de bc nl niet hard  ;)

7

je kunt ook meringuebotercrème maken =)
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=210732

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ik mix de boter eerst een minuut of 5 en voeg dan de suiker toe. Lekker laten draaien en ondertussen wat anders gaan doen. Als het redelijk wit is, is het ook mooi romig.
In totaal denk ik een minuut of 15...

9

ik gebruik altijd mix voor botercrème
dat vind ik lekkerder dan 1 op 1
ook geef ik heel vaak de crème nog een smaakje

10

heb je de botercrememix van funcakes al geprobeerd? die is veel lekkerder en wordt zachter. ook voor afsmeren te gebruiken als je er minder water bij doet dan op de verpakking staat. en inderdaad zorgen dat je boter op kamertemperatuur is (ik haal de boter 's ochtends uit de koelkast als ik 's avonds botercreme ga maken) en lang mixen. ik mix eerst de boter 5 minuten, dan doe ik de mix erbij en mix ik nog 10 min. succes!