1

Onderwerp: Vuist op superhelden taart

Hoi hoi,

Al lange tijd lees ik mee hier op het forum, en nu werd het toch echt tijd om even een account aan te maken. Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen

Ik heb van een klant de vraag gekregen of ik deze superhelden taart wil maken voor de verjaardag van haar zoontje..
http://i61.tinypic.com/316rous.png

Natuurlijk wil ik dat! Moet ook prima lukken denk ik.. Alleen heb ik geen idee hoe ik het beste de 'hulk vuist' boven op kan maken? Op de foto ziet het eruit als een grote klomp fondant of marsepein, maar ik heb het helemaal mis denk ik.

Heeft iemand misschien tips hoe ik dit het beste kan maken?

Liefs Esra

2

Re: Vuist op superhelden taart

Het lijkt mij het handigst om uit cereal treats te snijden, dat is licht en stevig. En anders uit cake? Maar dat is wel zwaarder en lastiger bewerkbaar. Pas geleden heeft iemand trouwens ook zo'n taart op het furum geplaatst, misschien kan zij/hij je helpen...

3

Ik denk ook dat het van rice krispies is gemaakt. Dat is (denk ik) ook minder zwaar. Van fondant kan natuurlijk ook, maar dan ben je wel veel fondant kwijt. Als dat niet uit maakt, denk ik dat het niet heel moeilijk is. Het ziet er moeilijk uit, maar eigenlijk is het een vierkant-achtige klomp, met aan de bovenkant 4 ovale vormen en een rondje eronder. Denk dat de structuur erin brengen met een mesje of zo, het echt tot leven brengt. En klaar is kees!   :D

4

Dankjewel voor de antwoorden! Ik zal eens kijken of het gaat lukken

5

Ik heb 'm vorige week inderdaad van cereal treats gemaakt. Maar het viel me niet mee om 'm strak te bekleden moet ik zeggen...

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=235628

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

6

Ik heb een paar weken geleden de superhelden taart gemaakt en de vuist van marsepein/fondant geboetseerd.