Onderwerp: Lief vogeltje!

http://i59.tinypic.com/555lys.jpg

Een vriendin komt vanavond op visite, leuke gelegenheid om even een taartje te eten. Deze heb ik hiervoor gemaakt.

Helaas had ik geen mooie dunne letters.. Die hadden mooier gestaan. Welke gebruiken jullie daarvoor?

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Lief vogeltje!

inderdaad een heel lief vogeltje  :thumb:
Ik gebruik verschillende tappits voor letters en cijfers is echt de moeite waard om ze aan te schaffen

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

Bedankt voor je reactie! Heb je dan letters op zo een lineaal? Die lijkt me erg lastig in.gebruik!  :o

4

ja die dat zijn die ...ik vind het totaal niet lastig om ze te gebruiken.
Ik rol fondant heel dun uit zodat je er bijna doorheen kijkt, laat het ff drogen en dan de tappit er op drukken....ff op de tafel slaan met de tappit en ze vallen zo op je tafel

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

Oh haha zo klinkt t idd niet moeilijk! Misschien moet ik t gewoon eens proberen! ;-)

6

Jeetje wat een verschil zeg! Je gaat goed vooruit! Deze is erg mooi strak geworden! En je parels maken het helemaal af.

Ontzettend bedankt Vera!! Ik mail heel veel met Baklataart en die gaf wat tips en die heb ik.in.praktijk gebracht!

Ben echt zo dankbaar met iedereen hier dlie me op weg helpt! En de parels lukte dit keer ook veel beter! Ik deed het net ff anders dan het begin en ze komen er veel mooier uit en het is de strakste taart tot nu toe!

8

Leuke taart!
Inderdaad zijn die tappits het aanschaffen waard. Ik doe het meestal met marsepein, maar die plakken wat meer. Zo heb ik al eens die 'liniaal' doormidden geslagen... Oeps

Ik zie ook dat je wat 'gaatjes' hebt in je marsepein (geen scheurtjes). Bij mij kwam dat als ik niet lang genoeg gekneed had. Misschien helpt dat?

Groetjes, Anouk

9

Lief vogeltje :)
Wat zal je vriendin blij zijn met jou!

10

Wat is je taart super leuk en mooi geworden :thumb:  :thumb:

Hij is ook mooi hoog geworden!!

En je vogeltje is zo schattig en mooi uitgesneden :thumb:  je vriendin zal er super blij mee zijn =D

Ik heb die liniaaltjes ook maar helaas ook een door de midden geslagen :grr:

11

een heel lieve taart :)

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

Allemaal ontzettend bedankt voor de positieve berichtjes! De taart is goed gelukt! Mooi hoog en ook mooier bekleed! Aldoende leert men hihi!!

Bedankt voor de tip Haaz! Volgende keer ga ik nog langer kneden!

Oei Baklataart... En kun je 'm dan niet meer gebruiken? Zijn.er geen andere mooie dunne letters waarbij de 'werking' niet kan breken zoals met die lineaal?

13

En... wat vond je vriendin er van?

dubbelhandig.nl

Ze vond het hartstikke lief en hartstikke lekker!!

15

Lief vogeltje! En ik gebruik ook tappits, nog nooit een doormidden geslagen.  ;)

Bedankt Loes! Ik ben benieuwd naar de tappits, heb ze besteld en komen waarschijnlijk morgen binnen!

17

Superschattig! Staat bij mij ook nog steeds op m'n verlanglijstje, zo'n vogeltaart. Ik gebruik ook tappits voor letters. Maar ik vind het een drama (te ongeduldig). Maar misschien als ik het langer laat drogen, dat het dan makkelijker gaat.  :think:  Volgende keer maar eens proberen.