1 Laatst bewerkt door trendygirl (10-03-2014 13:41)

Onderwerp: Chocolade room taart?

Hallo allemaal,
Voor mijn zoon z'n verjaardag wil ik een chocolade roomtaart maken. Normaal gebruik ik daarvoor een kant en klaar pak van de Aldi. Aangezien die momenteel niet voorhanden zijn ben ik dus op zoek naar een goed recept van zo'n taart. Een paar weken geleden heb ik hiervoor geëxperimenteerd met chocolade saroma. Ik heb de melk door slagroom vervangen. Het was niet echt super lekker. Vandaar dat ik op zoek ben naar een goed recept van een chocolade biscuit en een lekkere chocoladeroom.
Wie kan mij op weg helpen?
Alvast bedankt voor reacties!
Gr Angelique
anki.neels@hetnet.nl

Re: Chocolade room taart?

Ik zou de mix van funcakes voor chocolade biscuit gebruiken en zelf slagroom kloppen en daar gesmolten afgekoelde chocolade aan toevoegen.

3

Zelf gebruik ik de Funcakes Chocobiscuit-mix en die vul ik met Zwitserse Room en smeer ik af met opgeklopte ganache ( en decoreer daar ook mee dmv rozetten spuiten).

Ook gebruik ik soms de opgeklopte ganache als vulling voor de echte choco-liefhebbers =D

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4

misschien gewoon zelf een chocolade biscuit bakken en vullen met zelfgemaakte chocolademousse?...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

5

Siena schreef:

misschien gewoon zelf een chocolade biscuit bakken en vullen met zelfgemaakte chocolademousse?...

Trendygirl vroeg juist om een recept............. :+

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

6

Moet het chocoladeroom zijn? Want wat echt lekker is, is: een grote reep chocolade smelten en door de botercrememix doen, en een laagje Nutella. Ik dacht eerst dat dat té zou zijn, maar op verzoek van de jarige job (m'n 11 jarige zusje waar ik geen Nee tegen kan zeggen haha) toch gemaakt. En de reacties waren echt super! Was ook erg lekker moet ik zeggen..

7

Bij jumbo hebben ze een kant en klaar pak te koop.. Een soort van kwarktaart, alleen dan met chocola. Heb het nog niet geprobeerd omdat ik eigenlijk altijd zelf bak. Maar die verpakking roept wel naar me! 'koop mij!'
:D