1

Onderwerp: Hoe maak je magere kwark stevig genoeg om te spuiten...

zonder dat het heel calorierijk wordt?

Ik wil graag onderstaande taart gaan maken:

http://fun2bfrugal.com/wp-content/uploads/2013/08/watermelon-cake.jpg

Je snijdt de watermeloen in de vorm van een biscuit en decoreert deze vervolgens als een normale cake. Maar nu komt het lastige. De meeste van deze taarten worden bekleed met botercrème of cheesefrosting.
De bedoeling is dat het een magere taart blijft dus die zijn uit den boze.
Ik dacht zelf om iets met magere kwark te doen. Maar hoe kun je deze nu stevig genoeg krijgen (zodat het spuitbaar wordt) zonder er slagroom, roomkaas of andere vette dingen aan toe te voegen?

iemand een idee of recept???

2

Re: Hoe maak je magere kwark stevig genoeg om te spuiten...

Ik kan je helaas niet helpen, maar ben ook wel heel benieuwd! Ga deze zeker onthouden.. en dus even meelezen :D

3

klopfix?

daar maak je immers slagroom steviger mee.. misschien werkt t ook met magere kwark.
Offe.. gelatine?

succes. Ik ben benieuwd

gr Pien

4

Gelatine kwam bij mij ook gelijk op, dit gebruiken ze immers ook voor bavarois en daar gebruik (ik dan) ook kwark bij. Je krijgt wel heel snel klontjes in kwark met gelatine maar je hebt zoveel ervaring dat je dat zelf ook wel in de gaten houd. Succes! Gaaf idee trouwens!!

5

Ik zeg ook gelatine.  :)

6

sweet978 schreef:

klopfix?

daar maak je immers slagroom steviger mee.. misschien werkt t ook met magere kwark.
Offe.. gelatine?

succes. Ik ben benieuwd

gr Pien

Klopfix heb ik ook al aan zitten denken. Gelatine is denk ik wel tricky maar misschien wel het proberen waard.

7

Ik heb eens ergens gelezen om gelatineblaadjes te weken in water, dan 2 eetl water koken en daar de uitgeknepen blaadjes in doen en oplossen en dat snel bij de kwark mengen. Geen idee of het werkt hoor maar lijkt mij het proberen waard?

8

Waarom denk je dat gelatine tricky is? Dat gebruik je toch ook gewoon bij bavarois? Ook als je die met yoghurt of kwark maakt?

9

Maria1000 schreef:

Waarom denk je dat gelatine tricky is? Dat gebruik je toch ook gewoon bij bavarois? Ook als je die met yoghurt of kwark maakt?

Heb gewoon totaal geen ervaring met gelatine  :lol:  :lol: maar ga het zeker proberen  :Y

10

Ik heb eens ergens gelezen om gelatineblaadjes te weken in water, dan 2 eetl water koken en daar de uitgeknepen blaadjes in doen en oplossen en dat snel bij de kwark mengen. Geen idee of het werkt hoor maar lijkt mij het proberen waard?

Is dat niet de standaardmanier voor het verwerken van gelatine??

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

Dat is inderdaad hoe je gelatine gebruikt.  :)

12

Van de week drie kwarktaarten gemaakt en altijd ruzie met gelatine. En ja hoor dit keer ook. Precies gedaan zoals hierboven en nadat ik het in mijn yoghurt mengsel had gedaan kreeg ik allemaal stukken gelatine. Heb de grote stukken eruit gehaald in pannetje gedaan en de schaal op een pan kokend water gezet. Het is gelukkig allemaal gesmolten en goed gekomen. Zou alleen niet weten hoe ik het de volgende keer moet doen? Blijkbaar was de gelatine te warm en de yoghurt/kwarkmengsel te koud?

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

13

Ik denk ook dat je het het beste met gelatine kunt proberen.
Maar ik vraag me een ding af: Watermeloen is heel veel vocht. Loopt alles er niet zo vanaf?

Maar als het lukt heb je wel een superleuke en lekkere taart!!

Groetjes Gerien

14

Ik zat eigenlijk niet aan kwark te denken maar aan eiwitschuim. Met de brander er over en klaar.
En redelijk "light" als je er niet te veel suiker in doet of deze vervangt door zoetstoffen.

15

grietje schreef:

...
Maar ik vraag me een ding af: Watermeloen is heel veel vocht. Loopt alles er niet zo vanaf?

Ja daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ga het binnenkort eens proberen. Niet gelijk als taart maar gewoon een stukje.
Heb het nu geprobeerd met de gelatine en dat ging inderdaad goed. Volgende keer gebruik ik nog iets meer zodat het nog net wat stijver wordt

16

Danielle_mvs schreef:

Ik zat eigenlijk niet aan kwark te denken maar aan eiwitschuim. Met de brander er over en klaar.
En redelijk "light" als je er niet te veel suiker in doet of deze vervangt door zoetstoffen.

Wil liever geen zoetstof of suiker gebruiken. Heb nu de kwark 'gezoet' met verse aardbeien. Dat ging perfect

laat je weten wat je hebt gebruikt?
wil deze ook ook graag gaan maken voor mijn verjaardag in de zomer

zet je de meloen eerst in de vriezer? ivm vocht?

gr eileen

18

Roomkaas-light?
Heb totaal geen ervaring met dat soort frostings, maar dat kwam in mij op als je het light wilt houden....

19

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je het hebt gedaan of gaat doen. Laat je het ons weten, zodra je het hebt gemaakt?  O-)

Wat een super leuk idee! Ik ben de laatste tijd veel op zoek naar (bak)recepten die (relatief) gezond(er) zijn. Kan hier op de site nog niet zoveel vinden.

21

Maaike_87 schreef:

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je het hebt gedaan of gaat doen. Laat je het ons weten, zodra je het hebt gemaakt?  O-)

ga het resultaat zeker laten zien!  maar is waarschijnlijk pas eind mei  :)