1

Onderwerp: Paarden taart

Hallo allemaal!

Ik moet binnenkort een paarden taart maken, maar niet te kinderachtig want het is voor een oudere meid.

Zelf zat ik te denken om misschien het silhouet van een paard te nemen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Een afbeelding via internet uitprinten, en dan het silhouet uitsnijden? Daar heb ik geen ervaring mee, en het lijkt me dat je dan nooit hele strakke lijnen krijgt, want als je bijvoorbeeld fondant reepjes snijdt trekt de fondant toch altijd een klein beetje mee.. 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

2

Re: Paarden taart

Ik heb er niet veel ervaring mee maar ik heb ooit is een taart met een olifantje erop gemaakt, en die heb ik eerst uitgeprint op de goede groote, uitgeknipt en dan op het fondant gelegt en uitgesneden. Trek inderdad een beetje mee, heel scherp mesje werkt bij mij wel en waar ik vanmiddag achter kwam mijn pizza roller, werkt erg prettig.

3

Het kan wel hoor! Ik laat het lapje fondant waar ik uit wil snijden altijd iets drogen. Zo plakt mijn papier er niet aan vast en trekt het minder mee. En een heel scherp mesje is erg belangrijk! Je kunt trouwens voor een silhouet het beste zoeken met de term 'vector' erbij, dan krijg je meestal mooie zwarte silhouetten zonder afleidende details.

4

Hoi Je kunt er  een puzzelplaatje van maken en dit met marsepein doen...succes!

Taartdecoratie en workshops!

5

Hoi Je kunt er  een puzzelplaatje van maken en dit met marsepein doen...succes!

Taartdecoratie en workshops!