1

Onderwerp: in stukken gescheurd!!

Mijn dochter vierde haar 17de verjaardag op 25 februari en wilde dit jaar geen grote stapeltaart net als toen ze 16 werd, maar een kleinere taart met matching cupcakes.

Ik ben vervolgens met ouwel aan het stoeien geweest met onderstaande taart als resultaat, ze was er erg blij mee en iedereen was erg verrast door het uiterlijk van de taart! Ik vond het wel leuk om eens een keer iets anders te maken dan "gewoon"

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/p526x296/1898017_616489921762694_1779405357_n.jpg

De taart was gevuld met aardbeienjam en nutella creme op verzoek van de jarige, helaas heb ik geen foto's gemaakt van de cupcakes en de kwaliteit van deze foto is ook niet echt super...

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: in stukken gescheurd!!

Wat is hij leuk geworden! Wat een idee om ouwel zo te scheuren. Toevallig kwam m'n zusje die in april 13 wordt vanmiddag naar me toe met het idee zo'n soort taart te willen. Toen vroeg ik me nog af hoe ik dat voor elkaar moest krijgen met marsepein. Maar nu komt hij gewoon hier op het forum! Dus ik ga je voorbeeld zeker bewaren  O-)  Ontzettend leuk!!

Trouwens een vraagje over je vulling.. die Nutella, smeer jij die er in een keer op of verwarm jij hem eerst zodat hij wat zachter wordt? Ik weet namelijk niet goed of ik nutella kan verwarmen? Als ik het zo op m'n biscuit doet is het net even te hard en scheurt het biscuit.

3

wat een geweldig leuk idee

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

4

Ik maak eerst botercreme met een mix, maar vervang een deel van de boter door nutella

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Super leuke taart :thumb:

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

6

Gefeliciteerd nog met je dochter!!

En wat een leuke taart heel erg orgineel :)

misschien een beetje domme vraag maar is die ouwel al zo gekleurd of doe je dat zelf?

7

Wat een leuke taart! Ik heb het pas ook gebruikt als middelste laag in mijn Pip stapeltaart. Vond het nog best een werkje met veel passen en meten maar het resultaat is zo gaaf!

8 Laatst bewerkt door Tigrasas (06-03-2014 18:52)

domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel toch hihihi

Ik heb de sheets zelf geprint, ik heb de afbeeldingen op google gezocht, ik zocht  op red white wallpaper en dan krijg je echt hele mooie dingen, kun je met alle kleuren doen, erg leuk. Als je print op de gladde kant van de ouwel glanst het ook een beetje en licht grijs lijkt haast zilver. Ik gebruik altijd de sheets van Cake Art, zijn  mooier en fijner van structuur dan van bouwhuis

Ik heb niet echt veel aandacht besteed aan passen en meten, het moest een wat rommelige look krijgen en dat is denk ik wel gelukt

Tip! Ouwel kun je ook erg mooi snijden met papier ponsen die over het algemeen voor kaartenmaken en schrapping worden gebruikt, kun je super mooie randen mee maken voor om je taarten, echt een aanrader

9

Hoe heb je die ouwel op de taart gedaan als ik vragen mag.
Ik heb van de week nl zelf ouwelplaatjes geprint en op cc's gelijmd,maar het werd erg bobbelig en het krulde aan de randen omhoog.
Doe je te veel lijm langs de randen,dan smelt de ouwel weg.
Ik heb ook die van Cake Art,maar wel de dunne versie.
En op jouw taart ziet het echt super mooi en super netjes uit,vandaar mijn vraag. =D

groetjes yvon

10 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (06-03-2014 23:55)

Oeps,per ongeluk 2x hihihi.

groetjes yvon

Ik lees even mee.
lijkt me leuk om een ouwelrandje te maken, en kan dan mijn ponsen eindelijk weer eens gebruiken.

12

He wat een leuk idee

13

Wat een leuk idee! Ziet er heel erg mooi en hip uit :y

14 Laatst bewerkt door Tigrasas (07-03-2014 20:10)

Ik lijm met piping gel, ouwel kan niet tegen vocht, dan krijg je bobbels, dus geen water of Tylose of zo gebruiken

15

Tigrasas schreef:

Ik lijm met piping gel, ouwel kan niet tegen vocht, dan krijg je bobbels, dus geen water of Tylose of zo gebruiken

Aha...dat verklaart alles hihih. :lol:   
Dus je gebruikt gewoon de piping gel van Wilton?

groetjes yvon

16

ja, of de zelfgemaakte, die werkt ook prima, recept is te vinden op google

17

Els komt net kijken schreef:

Ik lees even mee.
lijkt me leuk om een ouwelrandje te maken, en kan dan mijn ponsen eindelijk weer eens gebruiken.

als je in Word of een ander makkelijk programma een a4 opent en hierin een tekstvak invoert ter grootte van de hele sheet, kun je deze vervolgens een kleur geven end an printen, zo kun je alle kleuren van de regenboog eetbaar printen

Ik ben op dit moment aan het stoeien met wit, paars en lila, en het werkt echt super