Onderwerp: Mijn twee laatst gemaakte taarten!

http://i62.tinypic.com/2jb8utw.jpg

Geboortetaart!

http://i58.tinypic.com/rqy974.jpg

Taart voor een vriendin die wel wat steun kon gebruiken!

Helaas blreef het kruimeldiefje maar even staan.. toen viel ze toch om. Heb haar gemaakt van marsepeim. Taart was ook bekleed met marsepein en gevuld met banket bakkersroom. In haar benen zaten cake pop stokjes, de lange en zo'n 5 cm stak in de taart. Iemand tips zodat ze in het vervolg blijft staan?

2

Re: Mijn twee laatst gemaakte taarten!

allebei erg leuk en mooi

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

3

Leuk gedaan!! Je kruimeldiefje is erg schattig.. tips heb ik helaas niet...

4

Wat een leuke taarten! Mijn kruimeldiefjes bleven staan met die lange sateprikkers (wel iets dikker als de normale) gewoon uit de supermarkt. Maar wat is ze schattig geworden! Goed gedaan hoor je baby taart is ook hartstikke leuk!

5

Leuke taarten hoor  :thumb:   Ik heb ook wel eens gelezen dat ze prikkers deden zo hoog als de taart was......

Bedankt voor het kijken en opbouwende reacties zijn altijd welkom.
www.facebook.com/TaartenvanMarga

6

Wauw, ze zijn echt geweldig leuk geworden :)

Je baby taart is schattig zo met die lange vingers super leuk idee. :thumb:

Je kruimeldiefje is zo lief, die kniekousen geweldig gewoon. :thumb:

En wat een leuke foto's ook =D

En misschien een prikker van boven tot onder???

7

Leuk hoor!
Heb je wel tylose door het poppetje gedaan? (of is dat niet wat je bedoelt met bleef niet staan?)
Wat ik zelf weleens gedaan heb is een klein rondje uitsteken, net iets groter dan de voeten, dit laten opdrogen en tegen de voetjes plakken. Daardoor wordt het gewicht beter verdeeld.

Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties! Wat leuk om te ontvangen!

ik heb het kruimeldiefje gemaakt van marsepein. Ik weet niet of daar ook tylose door moet...?
maken jullie kruiemldiefjes helemaal van fondant of marsepein?
ik had wel prikkers er in gedaan, maar misschien had die toch nog verder in de taart gemoeten.. of ik moet de kruiemldiefjes kleiner maken.. maar volg nu precies de aanwijzingen uit het boek...!

best lastig kruimeldiefjes die moeten blijven staan of rechtop moeten blijven zitten... ik snap daar nog weinig van.. maar heb voor over 3 weken een bestelling met een zittend poppetje... hellllllup!

9

heb ook helaas geen tip voor je en tylose door de marsepein heeft inderdaad geen zin

ik vind je taartjes wel ontzettend leuk en je kruimeldiefje wel erg goed gelukt jammer dat ze niet blijft staan

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

Dankjewel voor het compliment! Ik vond haar ook zo lief en mijn vriendin en haar man vonden haar ook geweldig! Vandaag zei hun dochter tegen mij... wat had je een leuke taart gemaakt en hij smaakte heerlijk! Dan smelt mijn hart!