1

Onderwerp: Siliconenmold Parelketting

Hallo,

Ik heb de mold met drie 3 parels in de verschilende grote. Dit leek mij een mooie aanwinst om de gebruiken. Maar ik heb er nog nooit ene fatsoenlijke parelkettig uit gekregen. Zoveel gezocht en gelezen op het intrnet. Mss is er hier iemand met een handige praktische tip waar het gebruik van de mold wel lukt..
Roept u maar.. Ben vast niet de enige die er mee loopt te stoeien..  :o

2 Laatst bewerkt door Marisje (04-03-2014 14:01)

Re: Siliconenmold Parelketting

Ik heb er één met 2 verschillende diktes en ik doe het als volgt: smeer de mould in met crisco, gewoon ff wat op mijn vinger en er doorheen smeren...daarna rol ik een streng fondant uit, die leg ik op de mould, dan druk ik het fondant in de mould. Daarna snij ik met een mesje het overtollige fondant eraf, zodat je alleen de parels ziet zitten. Dan leg ik hem een paar minute in de vriezer. Als ik hem uit de vriezer haal dan kun je mould naar buiten buigen en dan vallen de parels er als het goed is zo uit. Af en toe vallen ze er in delen van een aantal parels uit, maar meestal in zijn geheel wel. Maar als het in delen eruit komt is op zich niet erg, je legt ze toch weer tegen elkaar aan als je de rand op de taart maakt en dan zie je daar niks van.
Succes!

3

Zelf gebruik ik geen crisco of iets anders, maar een paar minuten in de vriezer is absoluut de truuk ;-)

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

Ik heb helemaal geen trucjes. Ik duw de fondant of marsepein er in (regelmatig poedersuiker op m'n vingers om plakken te voorkomen) zonder crisco of andere dingen, snij met een mesje het overtollige fondant weg, draai de vorm om en trek dan voorzichtig één kant een stukje omhoog. Hou de mold laag en met 1 vinger zorg ik dat de parels op het werkblad blijven liggen, en met de andere hand trek ik de mold steeds een klein stukje weg.

Krijg nooit een ketting in z'n geheel eruit, maar wel in 2 of 3 stukken en dat is prima. Je ziet er op de taart niks meer van.

Hier geen crisco, vriezer of mesje. Fondant in een dunne rol rollen en in de mold doen. Parel voir parel aandrukken, op zo'n manier dat hij precies vol zit. Zo hoef je ook niks af te snijden. Kwartiertje laten rusten, omdraaien de de mold er vanaf pellen. Ik houd een kant vast en die rol ik er als het ware van af, waarbij ik de fondanten parels op het werkblad tegenhoud met mijn andere hand.

Overigens snijd ik het daarna in 3 stukken. Vind ik makkelijker verwerken.

6

Bedankt voor de adviezen!