1

Onderwerp: Japanse kers

Is het thema van het aanstaande bruidspaar waar ik de taart voor mag maken.
Vandaag een proeverij gehad en ze hebben gekozen voor de volgende vulling:
Maraschinocrème, zoenen (als in negerzoenen) en kersen confituur.
Het wordt een taart in drie lagen voor 30 personen en een hele lading (+100) cupcakes voor de receptie.
Bedankt voor het kijken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VAXSVTKI-D.jpg

2

Re: Japanse kers

gaaf

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

3

Leuk thema. Klinkt lekker die vullingen! Hoe maak je vulling van zoenen dan? En de marasquino gewoon door je bc roeren?

4

Maria1000 schreef:

Leuk thema. Klinkt lekker die vullingen! Hoe maak je vulling van zoenen dan? En de marasquino gewoon door je bc roeren?

Van de zoenen de onderkantjes er afhalen, en van de marasquino kon ik nergens een essence vinden en heb ik uiteindelijk bij de makro een potje met kersen gevonden en het sap als vervanging voor het water in de botercrememix gebruikt ben nu nog op zoek naar het essence maar heb het nog niet kunnen vinden, alleen maar die met alcohol er in en er moeten ook kinderen van de taart mee-eten.
Vond de bloemetjes ook erg leuk om te maken wel een werk, maar ze zien er zo schattig uit!

5

Oh zo. Dank je. Je kan misschien ook marasquin even verhitten, zodat de alcohol eruit verdampt. Dan kan je het gewoon gebruiken.

6

Echt heel erg mooi en wat een leuke vulling nog nooit eerder gehoord van die 'zoenen' :)

Ga je die bloemetjes ook op al die 100 cc doen? :D

7

Baklataart schreef:

Echt heel erg mooi en wat een leuke vulling nog nooit eerder gehoord van die 'zoenen' :)

Ga je die bloemetjes ook op al die 100 cc doen? :D

Volgens mij hier ergens een keer die vulling voorbij zien komen, vond hem wel grappig in een bruidstaart en de klant vond hem er erg lekker. En ja op de cupcakes komen ook bloemetjes moet alleen nog even kijken hoeveel. De aanstaande bruid bood al aan om een avondje te komen helpen om bloemetjes te maken. Gelukkig trouwen ze in de meivakantie en ben ik vrij  ;)

8

Maria1000 schreef:

Oh zo. Dank je. Je kan misschien ook marasquin even verhitten, zodat de alcohol eruit verdampt. Dan kan je het gewoon gebruiken.

Ja dat had ik kunnen doen, maar nu hebben ze het recept geproefd met het kersennat weet niet of ie dan het zelfde smaakt.