1

Onderwerp: gecondenseerde melk

Hallo allemaal.
Ik vraag me eigenlijk het volgende af:
als ik hier naar de winkel ga koop ik een blikje gecondenseerde melk en breng die aan de kook.
Ik kom regelmatig in Duitsland om boodschappen te halen en dan neem ik ook vaak spulletjes mee om te bakken ( stukken goedkoper).
Daar hebben ze ook gecondenseerde melk maar die zitten in kartonnen pakjes (zoals hier gewoon de melk) zal je die pakken ook aan de kook kunnen brengen????

Ben benieuwd naar jullie antwoord

groetjes Erna

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

2

Re: gecondenseerde melk

Die kun je gewoon leeggieten in een pannetje en dan koken lijkt mij. Ik breng altijd volle melk en suiker in een pannetje aan de kook en dat gaat (met regelmatig roeren) prima!

3

heb je dan ook dulche de leche ( want daar gaat t mij om)

4

ik heb laatst wel blikjes gecondenseerde melk gehaald in duitsland. Stond vlakbij de kartonnen pakjes. Maar ik denk idd dat je dat gewoon leeg kunt gieten in een pannetje en dan aan de kook brengen...maar ik heb hier zelf geen ervaring mee. Ik heb makkelijk gedacht en toch de blikjes meegenomen, want ik stond daar in de winkel ook te bedenken hoe ik dat dan moest gaan doen. Toch maar het zekere voor het onzekere genomen... ;)

5

Als ik volgende x in duitsland kom denk ik dat ik gewoon een pakje meeneem en t gewoon uitprobeer , kost daar toch bijna niks

6

nee klopt, het is daar stukken goedkoper als hier...

7

Hoi, ik heb er zelf geen ervaring mee maar zie
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 61&p=4 :
""Bij de Rewe in Duitsland hebben ze ook pakjes 'Kondensmilch' voor maar 49 cent. Dit zijn de pakjes waar 10% vet op er zijn er ook voor 45 cent, scheelt volgens mij wel met friesche vlag"".

8

djw nokkie voor de link dat ziet er jummie jummie uit hahahah

en inderdaad marisje en nokkie het scheelt heel veel en ik kom er toch geregeld dus waarom niet wat inslaan net zoals de vanille suiker klopfix poedersuiker enz enz

9

smikkelke schreef:

heb je dan ook dulche de leche ( want daar gaat t mij om)

Yep! Ik gebruik altijd 1 liter melk, 300 gram suiker en soms wat vanille. Heerlijk! En met gecondenseerde melk heb je het al zoet dus hoef je het alleen nog maar goed te koken. Wel oppassen voor aanbranden!

10

@Smikkelke: graag gedaan

@Anna_4: wat handig, ik zie nu ook dat je dit al bij de ingezonden recepten hebt gezet (http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … mp;login=1). Bedankt voor het idee.

11

:thumb:

12

nou ben dus in duitsland geweest. gecondenseerde melk goedkoper maar wel ZONDER suiker en gecondenseerde melk MET suiker is net zo duur....dus het loont zich niet

13

Ik haal mijn gesuikerde gecondenseerde melk in Duitsland ( ik woon daar), bij een Turkse supermarkt waar ze allerlei buitenlandse spullen verkopen en betaal er maar € 0,99 voor. Het blikje komt uit Rusland.

groetjes Hanneke

14

djw voor de tip axhanneke volgende x eens kijken hier bij de turkse winkel misschien hebben ze het hier dan ook