1

Onderwerp: Stapeltaar 3 hoog maken, hoe???

Ik moet binnenkort een stapeltaart 3 hoog maken. Tot nu toe heb ik alleen maar 2 hoog gemaakt. Hoe ondersteun ik een 3 hoge taart?  Ook gewoon met dowels? of moet ik dat anders doen?

Hoor graag van jullie

gr. lobke

2

Re: Stapeltaar 3 hoog maken, hoe???

Hoi Ook met dowels en vergeet het taartkarton tussen de taarten niet! wees niet te zuinig met dowels (ik gebruik zelf kitkat op maar gesneden)zorg dat ze goed verdeeld zijn zodat de taart niet 1 kant op zakt en stapel pas op het laatste moment in elkaar, liefst op de locatie waar de taart gegeten word, succes! :-)

Taartdecoratie en workshops!

3

Re: Stapeltaar 3 hoog maken, hoe???

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen.........in die rubriek zul je ook al antwoorden vinden op de door jou gestelde vraag ;-)

4

Re: Stapeltaar 3 hoog maken, hoe???

Ik heb in december mijn eerste 3 laags stapel (15, 20 en 25 cm) gemaakt en ook aardig wat verzameld vanaf het forum. Ik heb het als volgt gedaan en ging prima.

Alle taarten op een cake board en de onderste en middelste taart stutten. Ik heb hiervoor maïskolf prikkers gebruikt, welke ik op maat heb geknipt. Allemaal dezelfde lengte, om te voorkomen dat de taart scheef komt te staan! De taarten overigens eerst op een vetvrij karton en deze d.m.v. wat icing op de board "geplakt".
Ik durfde de 3 lagen niet aan om te stutten met bijvoorbeeld kitkats, al lees ik hier wel eens anders  :)  Maar omdat het mijn eerste 3 laags stapel was, ging ik voor zeker.

Succes!

5 Laatst bewerkt door Nice lady (03-03-2014 21:02)

Re: Stapeltaar 3 hoog maken, hoe???

Oeps, per ongeluk 2x...

6

Re: Stapeltaar 3 hoog maken, hoe???

Ik gebruik bij 3 hoog ook cakeboards en houten dowels (KitKat durf ik ook bij een 2 laags niet eens  ;) , lijkt mij dat deze zacht worden en dat de taart dus in gaat zakken). Ik zorg dat mijn taarten zo goed als waterpas zijn en dat de dowels even lang zijn, ook als de taart toch niet recht blijkt te zijn.